Perhatian!!!

Semua cerita ini adalah hakmilik Puan Saiman dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

Wednesday, January 27, 2010

She is Our Sweet Heart


Biasalah kan kalau kita ada anak patung ni..... kalau masa kita kecil2 dulu, wajib ada anak patung berambut 'blonde' bermata biru kan... jangan kamurang pura2 lupa ah.... ala, anak patung yang asal jak kita kasih limpang/baring tu mata dia mesti tutup, kalau kita kasih berdiri anak patung tu, otomatik mata dia terbuka. Tapi ndak sehebat anak patung yang betul2 hidup kan..... yang ini teda kena jual di mana2, cuma ada di rumah yang ada toddler jak..... kalau di rumah parents gua. inilah kami punya anak patung.....




Inilah 'anak patung' kami yang bernama Nana... buah hati kami semua...termasuklah kazen2 dia... ya la kan, untuk masa ni, dia jak la yang paling kecil, berumur 2 tahun 3 bulan.... kalau dia nampak gua datang, gerenti dia 'excited' semacam sambil teriak2...yer..yer..Long datang... (bukan along ah... tapi Mak Long..cuma dia ndak dapat sebut Mak tu, dia cuma dapat sebut Long jak...)

Gua pun ndak tau, apa la yang dia tinguk tu, tapi posing tu kan, macam praktis golf pun ada...hahahaha



Bila gua suruh dia tunjukkan gigi, dia buat macam ni pula.....



Muka boringgg....
Pantang nampak beg mummy dia, mesti dia angkat sana sini, tapi tuala tetap maintain.... mana bulih tinggal kan...hahahhahahaha

Dan paling penting... yang dimulut tu...... kalau tinggal di mana2, ribut kami mencari...ndak caya tanyalah daddy dia (sebelah dia tu)....... macam biasa beg sangkut di belakang dia tu ada botol susu dan pampers, baju DAN tuala.......

Kalau gua pegi rumah parents gua, bila gua mau pulang gerenti dia mau ikut.... gua bawa jak dia pulang. Jadi terpaksa la mummy sama daddy dia pegi rumah gua, ambil dia pulang. Masalahnya bila mummy sama daddy dia pegi rumah gua mau ambil dia pulang.... nangis betul dia.... dia ndak mau pulang....hahahhaahhahaha... gua nampak ketensionan di muka mummy dia......hahahahahhaha

Sekian cerita hari ini..........

Puan Saiman 'sign out'.....





No comments: