Perhatian!!!

Semua cerita ini adalah hakmilik Puan Saiman dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

Friday, January 8, 2010

Jom DIET.....



Jangan kamu pecaya apa yang kamu baca di atas tu ah.....DIET konon...... apa kes..... ni semua salah besan gua ni....... errrr sama si Liute aka Dahlia......... tu nasi lemak si Liute yang jual..... sedap banget sih..... yang dalam tapau putih tu... besan gua bawa sambal udang........ sekali gua melantak dua bungkus nasi lemak lenyap..... apa ndak makan sama sambal udang tu..... abis diet gua... amacam ni mau pakai kebaya ni.... cissss... pakai kebaya kunun..... biasalah badan gua ni, maintain cute... bukan macam badan besan gua tu... makan apa pun, maintain slim jak.... ndak bulih jadi ni..... gua kena kuatkan semangat (sekali lagi..konon la...). Nampak nasi lemak di atas tapau putih tu.... nasi lemak besan gua punya la tu... dia makan 1 bungkus jak... jadi tinggal lagi 1 bungkus.... nasi lemak gua...sudah masuk di perut gua.....hahahahaha
Cerita sebenarnya begini... kelmarin petang, gua baru tahu yang si Liute ni jual nasi lemak, jadi gua pun order la 1 nasi lemak sama 1 sandwich..... pagi tadi, si Liute hantar 3 bungkus nasi lemak. Jadi gua pun tanya la sepa punya lagi 1 tu, si Liute jawab, 'Kak Ika order 2'... gua pun seperti biasa, mana mau kalah..... gua pun minta tambah lagi satu.. bila makan time... gua makan sampai 2 bungkus nasi lemak, tapi besan gua, makan 1 bungkus jak pulak.... hisshhh... ndak bulih jadi ni.... gua kena DIET ni (kononya la kan...). Masalahnya gua ni suka makan..... hisshhhh.....
p/s : biasalah.... gua ni mana bulih kasih salah diri sendirikan. Jadi watak utama yang dipersalahakan di atas ialah besan gua sama si Liute....hahahahahahha........
p/s/s : jgn risau...... besan gua sama si Liute ndak akan marahkan gua.... ndak durang takut, gua ni kaki pukul......hahahahhahaha
p/s/s/s: Ehemm.... gua jgk sudah booking nasi lemak utk Isnin depan..... makan tetap makan...
p/s/s/s/s: Gua syak nasi lemak tu sedap sebab gua makan pakai tangan dan besan gua makan pakai sudu... pakai sudu mana ada 'kick'...kan...kan...kan.....Oh ya, nasi lemak tu jugak ada ikan masin.......hisshhhh.......
Dan p/s/s/s/s/s: Memang nasi lemak sama sambal udang tu ndak bagus, lain bah rasa dia...... memang betul2 ndak bagus.... sebab kalau sudah makan ndak berhenti makan... itu yang ndak bagus tu......sigh....
Puan Saiman 'sign out'.....



2 comments:

Ika said...

hahaha... mimang ndak bagus nasi lemak sama sambal udang tu kak..

sib baik perut ku meragam hari jumaat tu.. klu ndak aku pun ndak jadi diet.. hahaha..

penangan nasik lemak sama sambal udang tu buat aku masak sambal udang lagi di kampung sama nasik lemak.. La.. pun cakap sedapp.. hehehe

yang paling ndak bagus tu kan resepi sambal udang yang kita kasik tuh.. rasa sekali mau dua kali... rasa dua kali.. mau habis satu kuali... hahaha

Cath J said...

Tapunnnnnnnnnnnn...... sama2 lah kita berdiet... konon... semalam sudah belasah makan makanan korean... T_T