Perhatian!!!

Semua cerita ini adalah hakmilik Puan Saiman dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

Wednesday, January 20, 2010

Cerita Dua Jejaka Pilihan


Gua ada cerita mau kasih tau sama lu orang.......
Cerita 1....
Semalam, lepas anak gua tidur (anak gua tidur jam 8.00 malam) gua temankan hubby gua pegi klinik. Gua drive. Hubby gua ni jarang demam. Jadi kalau dia demam bikin takut...... last year.... gua kena demam samapi 3, 4 kali.. tapi hubby gua selamba jak.....
Hari ni hubby gua kena bagi sick leave. Jadi hubby pun berehat2 di rumah... berkurung dalam bilik..... tapi apa kes... dia makan ubat....PASANG EKON... tinguk tv...... ya kawan2...hubby gua demam2 pasang ekon...... (gua syak, bibik gua mesti tension ni, sebab hubby ada di rumah, walaupun berkurung dalam bilik, tapi bibik ndak dapat tinguk tv di ruang tamu)..... sebab kad @stro ruang tamu hubby gua ambil dan pasang di bilik (sebab kad tu jak ada channel sports... kad @stro gua dalam bilik... teda channel sports).
Tengahari tadi, hubby tolong ambil anak gua pulang sekolah. Lepas hantar di rumah, hubby ambik gua di ofis, bawa pegi lunch... gua ikut jak. Dalam 'ribut', ini cerita kami....
Hubby : Ma, tadi abang komplen something....
Gua : Apa yang dia komplen...
Hubby : Dia komplen... ada kawan dia ambil duit dia....
Gua : Alamak... ok, kalau gitu bisuk mama bagi dia RM1 jak la.... (gua bagi anak gua RM2 utk pegi sekolah. Anak gua kalau sampai sekolah, mesti singgah beli coklat di kantin sekolah, harga 50 sen x 2, sebab dia sudah breakfast di rumah..... . Jadi tinggal lagi RM1. Bila pulang dari sekolah anak gua akan masukkan baki RM1 dalam tabung).
Hubby : Ada jgk papa bagitau dia, kalau kawan dia ambil lagi duit dia kasih tau cikgu...
Gua : Ya, biarlah dia sendiri kasih tau cikgu....



Inilah dua jejaka yang menjadi pujaan hati gua.... ada jak pe'el durang yang kadang2 buat gua tepuk dahi.... terutama yang baju merah tu....



Cerita 2 - Cerita minggu lepas (minggu ke dua persekolahan 2010)

Gua periksa peralatan sekolah anak gua......

Gua : Bang..... kenapa pensil abang ni patah gua (yer kawan2 bukan mata pensil yang patah, tapi pensil panjang patah dua....

Anak gua : Abang rasa kan Ma, tu pensil ndak bagus la.....

Gua : Apasal pulak ndak bagus..... apa abang buat sampai patah ni....

Anak gua : Abang cuba2 jak bah kasih patah tu, abang mau tinguk tu pensil kuat atau ndak...tau2 ndak kuat pulak.... jgn lagi mama beli pensil tu ah..... ndak bagus tu pensil

Sabar jak gua tu. Gua dengar bibik gua ketawa dari dapur..... adakah jual pensil besi ah.....???

Gua : Mana sharpener abang ??

Anak gua : Abang kasih kawan abang...kesian dia Ma, dia teda sharpener. Jadi abang kasih dia la, abang kestau dia, nanti abang beli lagi......

Gua : Hah!!!! Abang fikir mama banyak duit ka ni.... kalau begitu bagus beg abang pun abang kasih friend abang......

Anak gua terus diam bila dia nampak gua naik angin.......

Esoknya (kalau gua ndak silap hari Khamis.... gua pegi CT Mall...kebetulan gua mau ambil Member Kad di bookstore di CT Mall..... gua beli la, kaler pensil ngan sharpener... ni kali gua beli sharpener yang besar.... yang meja punya tu.... ni kali la...puas hati gua...hahaha). Dipendekkan cerita.... sampai jak gua di rumah petang tu...

Anak gua bukakan gua pintu.... Bila dia nampak gua bawa plastik bag... terus dia tanya...

Anak gua : Mama beli apa.....

Gua : Beli kaler sama sharpener.....

Anak gua : Ma, kalau abang cakap, mama jangan marah ah....

Gua : Apa...

Anak gua : Lupa abang kestau mama..... abang punya ruler pun hilang....

*pingsan*......




Puan Saiman 'sign out'..................

2 comments:

CathJ said...

Hahahahahhah... ketawa aku baca 1 persatu...

paling lucu..kes maid nda dpt tingu astro hahahahahha

Puan Saiman said...

hehehehhee.... ya, bibik aku ni klu ndak dapat tinguk cerita Indo, semacam jak.... apa ndak... cerita tu bersambung2 kan, jadi kalau miss tu yang jadi 'semacam' jak tu....