Perhatian!!!

Semua cerita ini adalah hakmilik Puan Saiman dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

Tuesday, November 10, 2009

Barber Wannabe

Hello uncle2, aunty2, abang2, kakak2.... apa kabar? Nama saya Wawan. Hari ini saya mau bagitau kadang2 mama marah saya kalau saya naughty.... tapi ini kali ada something saya buat yang buat mama saya diam..... saya pun ndak tau mama saya marah saya atau tidak......

Ini gambar saya hari Jumaat yang lepas. Uncle2, aunty2, abang2 dan kakak2... sila perhatikan rambut saya di depan... lebatkan. Saya suka suruh mama saya buat macam rambut ultraman. Rambut depan saya ni memang lebat...... amacam.... ensem saya sini kan....






Tapikan, hari minggu tu jam 7.00 malam, masa mama saya mandi, bibik saya tengah lipat kain, papa saya belum pulang dari golf, saya buat something yang sungguh mencabar.... saya ambil gunting kertas papa saya dan saya gunting rambut depan saya...... taraaa....... amacam....

Sila la uncle2, aunty2, abang2, dan kakak2.... sila la tinguk muka bersalah saya tu.....


Sekarang ni mama sama papa saya diam2 jak..... balik2 sudah saya tinguk cermin, baru saya tau buruk betul rambut saya..... balik2 saya cakap sama mama, 'mama...mama, bila mau gunting rambut abang....' tapikan mama saya diam jak.....sigh.... bila la mama mau bawa gunting rambut ni ah...... sebab ari sabtu ni kan, saya ada konsert di sekolah... saya menari lagi tu..... sekarang ni kalau papa sama mama tinguk saya kan, terus durang ketawa tu... jahat betul durang.... jadi saya sudah janji sama mama, lain kali saya ndak lagi main gunting, tapi kan mama buat selamba rock jak......
Ok, ini pulak pesanan dari mama saya.......
LAIN KALI JANGAN MAIN GUNTING LAGI, KALAU PANDAI SUDAH GUNTING RAMBUT, NDAK PAYAH LA ABANG GUNTING RAMBUT DI KEDAI, ABANG GUNTING LA RAMBUT SENDIRI..... ARI SABUT SIANG NANTI, BARU KITA PEGI GUNTING RAMBUT......
p/s : psssttt..... kalau ada sepa2 mau gunting rambut free, sila datang rumah gua, nanti anak gua tolong kasih gunting...hahahahahahahaha
Puan Saiman 'sign out'.....



4 comments:

CathJ said...

Ya ampunnnnnnnnnnnnnnnnnn............. hahahhahahahhahaha..... sudah mau naik stage dia pi gunting??? alahaiiii.... ^_^

Puan Saiman said...

CJ- ya bah.... bila sia nampak kan, trus lemah semangat sia... bikin panas bah.... sekarang ni balik2 dia tanya sia, bila mau pegi gunting rambut dia. Skrg ni dia takut betul, bila papa dia kestau nanti ari 6, tu rambut mau kasih botak...tinguk la macam mana tu hairdresser buat nanti.... sigh...

Ika said...

ha ha ha..
teringat pula aku sama c kakak sama c dadik.. durang pun sama.. tapi kes sebelum raya.. orang semua cantik.. durang beraya dengan rambut sumpak di depan..
trus aku ckp sama durang.. "bagus! lain kali gunting lagi. mama kasi botak tu kepala"
ha ha ha

Puan Saiman said...

besan - ya bah.. bikin panas betul.. tapi bila diingat2 kan bikin ketawa jugak...hahahahha