Perhatian!!!

Semua cerita ini adalah hakmilik Puan Saiman dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

Tuesday, May 19, 2009

Macam-macam cerita ada....

Masa lunch tadi, adik angkatku si Ija, telah membelanjakan dirinya sendiri dan juga Puan Saiman sama si Sek (baca : dalam bahasa Bajau Sek bermaksud kawan) .. atau nama sebenarnya ct sarah. Dengan baik hatinya si Ija ni belanja la kami makan di pizza.... ya adik-adik.... di tengah-tengah bulan purnama ni la dia belanja kami makan di pizza, maklumlah dia kan baru gaji.... hehehehehe..... jadi Puan Saiman pun bawalah 'kuda putih' pegi ct mall..(Puan Saiman syak ct mall ni mesti ct sarah yang punya....hahahaha)


Sorilah, ndak la terambil gambar, kamera tertinggal pula di opis.... Puan Saiman ni makan jak la apa yang kena orderkan, maklumlah driver kan, mestilah kena jaga, kalau ndak alamatnya adalah orang kena jalan kaki balik pegi ofis ni... hahahaha...(sila ketawa dengan penuh sopan santun ah..)


Di kesempatan itu juga, sempatlah juga Puan Saiman singgah di farmasi beli pencuci muka... oleh kerana kulit muka Puan Saiman ni kulit artis (baca : kulit sensitif), maka ter'paksa' la beli pencuci muka jenama ni..... tapi teda jereki (baca : rezeki) abis la pulak, bila tanya sama staff di farmasi tu, dia cakap tiada stok, tanya bila ada, dia cakap dia pun ndak tau....sigh... mana lagi mau cari ni ah...... Puan Saiman beli ni pun atas arahan doktor pakar kulit... jadi jenama yang lain jangan pujuk-pujuk suruh beli ah... tidak akan dilayan sama sekali.


Sebenarnya kulit muka Puan Saiman ni bukanlah berjerawat tapi kulit muka kemerah-merahan (ceh... perasan macam kulit urang jipun la tu kan) tapi sebenarnya bukan, merah macam kena 'sun burn' geng... jadi Puan Saiman ni dilarang utk berjemur, makan makanan yang panas (macam sup-sup panas, minuman panas dll). Kalau dulu memang teruk (ndak pecaya tanya si daling sama si ika). Lebih lagi kalau berjemur di panas, pipi, hidung sampai mata pun bulih merah...(sikit2 lagi bulih belakun dalam drama keliwon ni...muahahahaha)... tapi mimang betul. Jadi Puan Saiman pun berjumpa la sama doktor pakar kulit (Dr. M*****a) di Damai Plaza. Uiiina, kulit doktor tu macam telur kena kupas, jadi dialah yang perkenalkan sabun pencuci muka ni, tapi jangan pandai-pandai beli ah kalau tiada arahan dari doktor.... klu ada apa2 kejadian tanggung sendiri ah.....


Nah....kan.... inilah bah gaya si daling ni, syiok...syiok Puan Saiman melayan perasaan di sini sudah pula dia suruh jawab tag..... tapi cuba jawab jugak la ni ah (baca : nanti ko ah daling, klu sia jumpa ko, sia paluk ko kuat2)....
1. Apakah hubungan anda dengan insan yang men'tag' anda?
Masa sama di bawah satu bumbung dulu, di mana ada Puan Saiman ada lah si daling ni. Kalau dia teda di opis dia, tau la mana bos dia mau cari dia tu (baca : dia tengah lepak tempat Puan Saiman la). Dan begitu juga bos Puan Saiman, kalau teda Puan Saiman tu, misti dia kol di opis si daling. Sampai bos Puan Saiman pun cakap, kamu kan sana sini pun dua orang. Sampai ada urang cakap, mana nampak si daling ada la Puan Saiman tu. Begitulah sebaliknya. Puan Saiman sama si daling ni, pantang beremail atau ym, sebabnya kami bulih nangis ni, rindu.... klu jumpa mesti paluk2. Klu urang ndak tau, urg sangka cam kami baru pulang dari luar negara....hahahahahaha. Kalau mau cerita ni, sampai bisuk pun ndak abis ni...
2) 5 impression aku terhadap dia?
1. Orangnya baik hati
2. Setia ngan kawan
3. Hebat
4. Suka menolong orang
5. Shoulder to cry on..... hehehehehe
3) Perkara paling memorable yang dia pernah lakukan kat anda?
Masa dia kawin di dewan, dia kestau mama dia 'mak, ini la si daling yang sia cakap tu, best pren sia'.... Puan Saiman pun paluk mama dia sama mentua perempuan dia..... (cam br jgk kan daling, skrg si Denden 9 bulan sudah kan)
4) Perkara paling memorable yang dia cakap kat anda?
dalinggg....... sia rindu sama ko, chenta ati apa kabar? Ko sihat ka?
Mimang ini la yang dia mesti cakap......(sob...sob...sob.... rindu tau sama si daling ni)
5) Kalo dia kekasih anda, anda akan....?
errr..... dia ada yang punya, Puan Saiman pun begitu. Dan kami sama-sama geng gymrama-rama, jadi ndak mungkin. Walaupun kami panggil sesama sendiri daling, tapi kami memang GENG KARAS.....
6) Kalo dia jadi musuh anda, anda akan...?
Mungkin akan menangis, sebabnya dia TIDAK begitu. Dan kami juga pernah bercerita, kalau chenta ati kamu sudah besar, kami mesti kasih cerita durang pasal friendship kami. Bangsa dan agama bukan penghalang utk kami berkawan..... kan daling kan......
7)Kalo dia jadi kekasih anda, dia perlu improve dalam...?
Tiada apa-apa, sepa yang kenal dia, akan tau betapa bestnya jadi kawan dia.
8) Kalau dia jadi musuh anda, mungkin kerana...?
OH TIDAK.......... ndak pernah terfikir pulak sebab ni.... (sepa ni ah pandai-pandai buat soalan ni...hehehe)
9) Overall impression tentang dia?
Tiada perkataan yang boleh menggambarkan impression tentang daling ni..... kepada sesiapa saja yang kenal dia, mimang tau la dia ni macam mana.
10) Da' most desirable things to do to her/him?
Kasih semangat masa dia baru bawa kereta dulu. Puan Saiman cakap sama dia 'ala, langgar sikit-sikit biasala tu daling. Biar urang honk ko, ko buat derkk jak'.... hahahaha (baca : abisla ni kalau hubby dia tau ni.....larikkkkkk)
11) Apakah anda rasa pandangan orang terhadap anda?
a) Ntahlah pulak. Tapi ada urang kasih tau, Puan Saiman ni cepat biasa sama urang, cerita bukan main, tapi kenal urang tu baru 5 minit.
b)Pendengar yang setia.
c) Suka kasih makan urang.... hahahahahaha..... ini semua urang cakap... ndak caya tanya si daling sama si ika....hahahaha
d) Pengasian sama urang. kalau ndak kanal pun sanggup tulung ni..... kan daling....(si daling tau)
e) Shoulder to cry on......... kalau mau tau, jomlah kenal-kenal.....
12) The character of you for yourself?
Pasal ni, ntahlah. Tapi si daling pernah kestau sama Puan Saiman begini 'daling, ko tau ka, kita dua ni kan, telampau bagus bah kan, tu la urang suka ambil kesempatan sama kita, sebab apa urang cakap pun kan kita masuk telinga kiri keluar telinga kanan, apa pun urang cakap, kita senyum jak kan'.... hahahahha.... ur are right la daling.... apa perkataan utk begini ni ah.... jawab la sendiri ah... hehehehe
13)On contrary, the character you hate bout' you?
Cepat kesian sama orang. (ko tau ni kan daling)..... Pasal kesian ni, ada cerita, tapi lain kali cerita la ah....Sampai mummy Puan Saiman pun cakap, 'kalau mau bawa urang pulang rumah pun tinguk2 la bah... ini ndak semua la urang ko mau pelihara'...... hahahahhaa.... kan daling kan...

14)The ideal person you want to be with....
Mestilah sama Papa kan.....

15) For people who likes you, feel something bout' them!

They are my best 'friends' forever. Biasalah kan Puan Saiman ni kaki pukul..... hahahahaha. Sepa ndak mau kawan sama Puan Saiman akan dipukul....muahahahahaha

Fuhhh..... selesaiiiii
Puan Saiman 'sign out'....

4 comments:

LeeYo said...

dalinggg.. c ija jadi OKK ka ni ari ehehe..alaa rindu o sm ija & c sek...daling nangis² sia baca tag ko daling huhuhu..sia sayangggg ko daling.. ilebiu..tiada kata seindah bahasa utk sia katakan sm ko daling..speechless uwaarrgghhh....

Puan Saiman said...

daling,

Ya bah, jadi OKK si Ija, apalagi sia sama si sek, makan jak la. Wargggghhhhh...... sia pun gitu, masa sia buat tag tadi tu kan, nangis sia ni.... biasalah kan daling, mana ko ada sia pun ada.... warrhhhh (trus sia mau paluk ko kan daling). Sampai lupa sia tulis, sepa lagi yang ajar sia makan tuhau kalau bukan ko, kan daling.... sia pun sayang ko daling, sia harap anak2 kita pun bulih bekawan cam kita kan daling...

LeeYo said...

hihihi iya ba kan dalinggg kesedapan ko makan tuhau sia yg wangiii pesisang tu hahaha..adoi dalingggg biarpun jarak (mcm la jauh beribu batu) memisahkan kita ko tatap d ati sia daling

Puan Saiman said...

ya bah daling, walaupun bawa pesisang, sadap tul kita makan kan. Pssttt daling ko ingat sia bawa ko pegi makan di beach, masa ko meluahkan perasaan.... lepas sessi nangis menangis, kita belasah nasi ayam.... licin kan daling.... hahahhaa...

Walaupun ko dimana jak kan daling, sia tatap ingat ko sampai bila2 jugak. Walaupun hubby ko tunggu dalam kreta, kita masih lagi buat derkk yang dia sudah sampai kan... hahahaha