Perhatian!!!

Semua cerita ini adalah hakmilik Puan Saiman dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

Wednesday, March 2, 2011

Cabaran Hari ke-3

Nah kan.... baru 2 hari cabaran bukan main lagi...awwaaal lagi sudah publish.....ni hari...mau petang sudah baru mau publish.....kan apa gua bilang...mula2 jak rajin tu, lama2 nahhh...pandai malas sudah tu...

Bah... ini la lauk gua semalam.....Taraaaa........!!!!

Sebelah kiri tu adalah ayam masak kicap...kuah pekat..macam biasa disinari dengan tomato ceri <---apasal masak mesti ada tomato ceri...first <--gua suka makan tomato...second <-- gua tukang masak, jadi suka hati tukang masak la kan....nampak...nampak ayat sebelum ni..... itu nama dia suka hati masak, suka hati tambah2 apa yang di suka......Sebelah ayam masak kicap tu adalah kepayas mentah...errr bukan jugak mentah macam mengkal2...atau pun antara mentah sama mau masak sudah....errr sedang2 la...jadi tu kepayas gua buat sayur...campur sikit sama udang kering....fuhhh...sedap....manis2 masin....


Macam biasa, mari tinguk dekat sikit.... amacam.....bulih lapar kan....selalunya gua kalau ada ayam masak kicap ni, gua mesti mau buat mangga cincang campur belacan sama belacan...tapi indak terjumpa pula mangga....cisssss...tapun...tapun....

Ini pula tu sayur kepayas.... patutnya mau kasih merah sikit lagi bah ni kepayas...gua sudah kestau bibik gua, tunggu lagi 1 atau 2 hari, tapi sudah dia pg potong, mau indak mau terpaksa la gua masak. Tapi sebenarnya kalau ni kepayas mentah ni masak sama santan campur sikit kunyit sama udang hidup....fuhhhhhh......TAPI...tapi..indak bulih masak santan lagi, sebab baru juga masak kari kan, jadi untuk menjaga kesihatan dan mengurangkan kegebuan...maka tidak la bulih masak santan lagi <----kononnya la kan....ishhhh, ni la gua indak suka ni...sikit jak mau cerita...sudah tercerita macam2.....bah, balik ke cerita asal....


Inilah makanan dalam pinggan semalam...... psstttt kawan2....jangan kamurang, di bawah ayam tu.... ada tu leher ayam.... misti ambil awal2, kalau indak anak sama laki gua pun mau berebut sama gua.... punya la banyak tu isi ayam...mau jgk durang ikut gua makan tulang.....tapi indak apa...gua dapat juga tu leher......

Nah...indak kamurang percaya...tu nah...ada tu leher ayam......tapi abis sudah gua belasah.......


Aikkk teda buah ka....ada.......mimang ada...ingat ka kamurang semalam ada anggur tu...belum lagi habis...jadi semalam la kami kasih habis...warghkakakakkakaa.........gambar indak payah la ah...sebab malas bah gua mau edit......
Ni malam gua mau masak errr....mau masak apa ni ah.....tunggu bisuk la......
PERHATIAN :
Ada perkara penting gua mau sampaikan. Sila ke blog ANGEL BEAR. Gua tahu anda...ya anda...yang baca blog gua ni semuanya orang2 yang baik hati dan marilah kita beramai2 menggembirkan hati anak ini. Ya....!!! Gua tidak mengambil masa yang panjang untuk buat keputusan pasal hal ni. Gua dan anak gua akan mengirimkan SESUATU kepada Elijah nanti. So for Elijah Wong...wait something from aunty K and ko ko Wawan...ok....Bah, jadi apa lagi...pg la blog Angel Bear.....mcm Angel Bear cakap.... bukan juga mau minta kad yang mahal2, sekeping kad dari hati yang penuh kasih sayang juga dapat menggembirakan hati budak2...YA!!! Memang betul!!!!
Puan Saiman 'signning off'....

4 comments:

AngeL BeaR said...

Mcm sama jak kita smlm tau...ayam masak kicap...itu tomato mesti wajib...kalau ikut si tukang masak yg selalunya malas masak ni, mesti mo byk halia sama bawang besar lagi byk2...hihihihi...

anyway, thank you for support sis. It means a lot for my nephew. =)

Puan Saiman said...

adikku Angel,

nah...macam ada 'bau2 bacang' sudah ni tau kalau lauk2 mau dekat sama sudah ni...ya bah kan sis, lagi banyak halia sama bawang besar lagi sedap...lebih lagi kalau kasih pedas2 sikit....fuhhh..... tulang ayam mcm teda tulang bah....warghkakakakkaa

Ok bah sis, urg putih bilang, teda hal bah tu... kalau budak gembira, kita pun gembira jugak bah kan....


take care n hugs sis....

CathJ said...

betul2 post kau ni mendera nafsu makan ku (yg kununnya sedang di control.. takut di marah doktor kerana naik terlampau byk kg...) hihihi...

itu nasi ada kicap2 lagi... mak tologgg... mau, mcm aku mau dtg ke rumah mu MINTA MAKAN.. ging... hahahahhaha...

wah apa cerita angel bear itu?? ok aku ke sana sebentar lagi... jom! ^_^

SJB AKA SUE J-B. said...

Sedap ni. Terus licin bah tu piring haha.