Perhatian!!!

Semua cerita ini adalah hakmilik Puan Saiman dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

Wednesday, September 8, 2010

28 Ramadhan..2 hari lagi raya...


Selamat Hari Raya.......... amacam cantik kan kad Hari Raya ni.... sebenarnya 'amoi' yang buat ni... percaya atau tidak...handmade owhh ni... mari kita tinguk gambar dekat....

taraaaaa....... ada rama2 lagi tu.... cantik owh..... terima kasih 'Moi'....macam biasalah kan, kalau urang sudah ada tangan seni ni..buat apa pun jadi punya..... cantik2 lagi tu...indak kamurang percaya, pg la kamurang di blog dia ni ....

Hari ni 28 Ramadhan...Raya dekat sudah owh...


Ini malam adalah keputusan bila raya tu... tapi gua rasa Raya memang hari Jumaat la tu..sebab Hari Jumaat tu 1 Syawal.... tapi... kalau bisuk hari Raya...gua pun gembira jugak...


Jadi di kesempatan ini gua ingin menyusun 10 jari, sekiranya sepanjang gua berblog, ada 'kawan2' yang terasa hati sama gua. Gua mengucapkan Maaf zahir dan Batin.


Memandangkan sekarang ni fikiran gua melayang2 memikirkan Hari Raya. Kemungkinan gua tidak akan berblog sepanjang Hari Raya ni...gua cakap mungkin ah... sebab gua akan beraya di tempat parents gua dulu, lepas tu gua akan balik kampung laki gua sepanjang minggu depan dan seterusnya gua akan pegi bercuti ngan family gua...Insyaallah kalau tiada aral melintang.


Kepada kamurang yang mau balik kampung ataupun mau pegi jalan2, selamat pulang kampung dan selamat bercuti. Berhati2 di jalanraya.. dan berhati2 di pusat membeli belah..sebab ada hantu sana tu.... indak percaya...cuba kamurang jalan2..putung la jari, kalau teda 'ter'beli apa2... sandal RM10 pun beli jugak tu, kalau tu hati sudah terpaut kan. Lebih2 lagi kalau limpas kedai emas...opssss...sori2.. ini bukan kamurang, ini gua pula...Jadi faham maksud gua, tu hantu yang tidak kita nampak kan, balik2 bah bisik2 di hati kita, suruh beli, kalau tidak terbeli kan, indak dapat tidur tu.... sebab kalau tidak beli, nanti menyesal...isshhhh.... apasal gua rasa mcm gua jadi 'batu api' sudah ni...nah indak bulih ni....

Kepada kawan2, yang mau pegi beraya...gua ada satu rahsia...pastikan kalau makan kari dan ketupat ataupun nasi yang berasakan pulut...JANGAN minum air bergas. Ini bukan saja kamurang kena perut yang memulas tahap gaban, tapi silap2 terus kamurang ber'best' fren sama Mr. Tan Das....Kalau mau makan kari...ambil jak, tapi ambil ayam sama kentang saja, jangan ambil kuah kari, dan ambil nasi impit sebab ni nasi impit adalah beras biasa. Begitu juga ambil rendang dan makan sama nasi pulut. Tapi pusing2 balik...jangan ambil minuman bergas..abis cerita.....cuma, kalau ada sepa2 penagih tegar minuman bergas, silakan....lain orang lain perut kan...tapi kalau tu perut kamurang ada power kastria baja hitam kuasa langit ketujuh... bah minum la, gua teda hal punya.....oppsss..... ala bukan gua sudah minta maaf zahir batin ka tadi...alamak.......ok gua stop dulu la cerita pasal perut ni...

Ok... sempena Hari Raya dalam masa sehari dua ni, gua dengan baik hati menghulurkan duit raya la <-- untuk mencukupkan syarat saja bah... Nah....RM1.. aikkk...apa kamurang bilang..sikit jak..... cuba la kamurang jalan2 sana KK, mana la kamurang dapat RM1 ampai2 di jalanan tu... 5 sen sekarang pun susah owhh..syukur la bah gua kasih.. bulih jugak beli megi 1 bungkus sama telur gred c sebiji...nah...dapat la makan megi telur kan... tapi betul ni..gua dengan penuh keikhlasan hati... lagipun macam la kamurang indak tau, kan gua mau beli gelang, jadi gua tengah kumpul duit la ni... mcm mau penuh sudah tabung cap 'botol susu' sudah tu tau...kamurang tau tu tabung 'botol susu' besar tu kan...cubalah kamurang kira...berapa jumlah tu duit 5 sen gua kumpul dalam tu botol..... kalau gua bawa pegi bank, kamurang rasa2 indak kah tu urg keja di bank tu jeling maut sama gua.....


Ok, sekarang gua serius.... Gua sekeluarga ingin mengucapkan SELAMAT HARI RAYA, MAAF ZAHIR DAN BATIN... kepada semua pembaca blog gua..samaada yang selalu tegur gua ataupun pembaca senyap. Ya... gua tau ada pembaca senyap ni.... oh..sepa bagitau gua....laki gua la...hahahahahahaha...opssss...ok, serius balik... Sekiranya gua pernah terkasar bahasa dan terhiris hati, gua minta maaf ok. Gua indak sengaja. Betul ni..gua serius...

p/s : anak gua balik2 tanya sama gua berapa dia dapat duit raya..tau apa gua jawab 'pegi tanya papa'..... ok kawan2 itu cara melepaskan diri secara halus.... ala.. ini kena minta maaf sama laki gua la ni tau...

p/s : malam ni gua mau 'pau' laki gua ni... apa gua mau beli..hehehehehe bukan gelang...'rahsia'.....muahahahahahaha

Puan Saiman 'signning off'.....

13 comments:

Wyne Ren @ Mauve Ocean Blue said...

Selamat Berhari Raya Puan...

Puan Saiman said...

MK my fren,

slmt hari raya jgk...

take care n hugs..

AngeL BeaR said...

wah, thank you for the tips! hehehe...be safe where ever you are. Selamat Hari Raya. =)

Puan Saiman said...

Adikku Angel,

sama ;-D...tq dik...

Slmt Hari Raya jgk dan slmt bercuti

take care n hugs..

Hannie Chung said...

*wink wink*
Selamat Hari Raya!

CathJ said...

selamat hari raya my fren...

ah-hemmm gelang sudah dapat???? hihihihihi....

HoneyBUZZin said...

Hi Sis....Selamat Berhari Raya....
Honey terima maaf sis..sebab dah berbulan tunggu buah yang dijanjikan tapi inda juga sampai-sampai - Sila percaya

Bah..all the best. Lain kali jumpa, satu ringgit Honey tagih! Tatap!! hehehe

Puan Saiman said...

Moi...

'wink2' jgk. Tq for the lovely card ah.... card tahun lepas pun sia masih simpan owh...hehehehe

take care n hugs..

Puan Saiman said...

CJ my fren,

tq... gelang seperti biasa masih belum dapat..tapi sia sdh 'pau' laki sia semalam.. sia indak dpat gelang, tapi sia dpt something..nnt klu sia senang sia kasih tunjuk 'wink2'

slmt hari raya dan slmt bercuti my fren...

take care n hugs..

Puan Saiman said...

Adikku honey...

Astaga...panjang umur tu nangka owh.. baru petang kelmarin maid kakak ckp ada sdh buah yg dia mau bungkus utk adik <-- sila percaya. Satu hari di petang raya nnt, kalau adik pegi rumah kakak, tatap kakak kasih tunjuk tu buah nangka <--pun sila percaya....

Ok, lain kali kita jumpa. tatap 1 ringgit utk adik....hehehehehe

take care n hugs my dear sis...

Mrs Graig said...

1st time here.. :)

baca blog pn.saiman dr CJgotravel :) Bah, slamat hari raya in advance kio :)

Puan Saiman said...

Mrs Graig...

slmt datang..ala malu pulak sia tau <-- betul2 ni sia malu, sila percaya..hehehehehehehe. Itu CJ mmg sia kenal betul..heheheheh

Terima kasih, slmt bercuti jgk...

take care n hugs

Uncle Lee said...

Hello Puan Saima, salam aidilfitri and selamat hari raya to you and all at home. Happy holidays.....and simpan satu lagu dalam hati, Lee.