Perhatian!!!

Semua cerita ini adalah hakmilik Puan Saiman dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

Monday, October 12, 2009

PARKSON 1Borneo - Plastik Bag Vs. PAPER BAG



Hari sabtu nan silam, adik gua, Ning, buat open house..... dan sebagai buah tangan, subuh hari sabtu tu, gua ngan rajinnya kasih buat la konon strawberi puding... tapi jangan harap ada gambar... gua lupa ambil...sigh.....




Pagi tu, lepas hantar puding tu di rumah Ning di Putatan, gua ngan boipren aka hubby gua pegi breakfast di Restoren Sri Keningau, Putatan. Lps makan2... gossip2 ala kadar ngan boipren gua, sempat lagi gua tapaukan anak ngan bibik gua makanan, seperti biasa gua tapaukan roti telur 2 keping, nasi Pataya 2 bungkus, 1 utk anak gua dan 1 lagi utk bibik gua.... lps bayar, kami pun pegi la 'tamu'... beli ikan masin (ikan putih.... 1 kilo RM15... gua beli 2 kilo), (beli daun ubi keriting RM4), (beli bawang merah, bawang putih ngan bawang besar), beli ayam seekor (bukan ayam hidup ah... ndak kuasa gua mau kasih bersih bulu ayam ni ....warghkahkahkah... (dasar gua ni memang pemalas kan..). Selesai membeli, kami pun pulang.... Sampai rumah, bibik gua keluarkan semua dari 'kuda putih', lps tu off we go pegi 'bake with me' di jalan Lintas... ada la gua mau beli tu..... balik dari 'bake with me', sampai di rumah, gua pun mulakan projek raksaksa.... Prang...prung...prang...prung.... gedegang....gedegung...... maka siaplah sebiji kek di bawah ni..... (ehemm... walaupun hiasan kek ni belum mencapai standard kedai, tapi anak2 tetap puas hati....)





KEK UPIN & IPIN







Kek ni sebenarnya untuk Akma.... kebetulan dia sambut harijadi masa hari raya hari tu... sengaja gua ndak letak ungkapan 'Selamat Hari Jadi' dengan nama Akma... sebabnya.... kalau mau tau,gambar di bawah ini adalah pandangan biasa bagi gua.... ini anak gua ngan anak2 adik-adik gua.... tinguk tu, satu urang yang sambut birthday, tapi tiup lilin ramai2.... supaya teda yang kecil hati, lilin tu kena pasang beberapa kali, jadi semua dapat tiup..... kalau ndak begitu, ada yang kecil hati, sampai ada yang nangis tu..... (gua dapat dengar, lilin tu minta tulung, supaya ndak kena kasih pasang balik2....hahahahhaa)



Tinguk dulu wajah2 yang gembira ni...... semangat tul nyanyi lagu besday...... bila durang nyanyi cute betul.... apa ndak.. durang nyanyi begini....



Happy besday 2 u.....

Happy besday 2 u.....

Happy besday to..... abang Bibing, Aming, Is, Akma, Wawan, Weeda, Nana...

Happy Besday 2 u........



Nah ko....... semua nama kena sebut, padahal yang sambut besday tu 1 urang jak pun..... hahahaha... cuba teka mana satu yang sambut besday...... (psstt... yang betapuk di belakang baju merah tu la... si Akma), tapi tinguk mana dia berdiri, yang depan kek tu, sepa lagi kalau bukan anak gua ngan kakak si Akma ni.... sigh...) tapi ndak apa yang penting budak2 enjoy....




Lepas makan kenyang-kenyang.... gua pun pulang..... gua hantar bibik gua dulu, lepas tu, gua bawa anak2 Ning ngan anak gua pusing2... tapi durang 3 urang di belakang, sibuk main game.... last2 gua bawa boipren gua lepak di rumah parents gua....hahahahaha.... gua mimang suka lepak di rumah parents gua ni.... bulih gossip2....

Cerita kelmarin......


Kelmarin.... seperti biasa... gua pegi 1Borneo... gua bawa parents gua. Sampai di 1B, seperti biasa, kami memang lepak di apple @ epal ka tu ah... gua pun ndak berapa tau... kedai makan di basement bersebelahan dengan senQ..... lepas makan di sana, bapa gua mau pegi Parkson... jadi gua pun bawa la ngan mummy gua jugak, boipren gua bawa anak gua pegi 'main-main di playground tingkat 2....sebelum gua pegi Parkson... gua pegi Kamdar dulu.... pusing2 di Kamdar, sempat lagi gua rembat kain.... gua ada plan mau buat 'something' ngan kain tu... tapi buat masa ni gua simpan dulu la niat tu.. bila gua senang nanti gua buat la....keluar dari Kamdar, gua pegi PARKSON.... gua rembat satu blouse.... warna purple sikit.... bila mau bayar.... harga blouse tu ndak la sampai RM200, ok la kan, yang kasih duit tu pun, boipren gua, jadi gua ndak la bulih minta lebih2 kan (kan Pa kan...wink2.....) selamba badak jak cashier tu kasih masuk dalam plastik bag.... jadi gua minta kasih masuk dalam paper bag..... tau apa satu cashier tu cakap ngan cashier yang gua bayar tu....

Cashier 2 : Eh... kalu bukan RM20o ke atas ndak dapat kan...

Cashier 1 : Ndak apa bagi jak.....

Gua : Adik... kakak mau minta tu baju kasih masuk jak dalam paper bag tu, tu plastik kakak ndak mau......

Terus cashier 1 tu cakap : Oh... ndak bulih kak, kami kena kasih masuk dalam plastik dl, baru kasih masuk dalam paper bag......

Elloooo............. baru jugak beberapa hari lepas dalam newspaper ada Sabah Minister yang launched penggunaan paper bag dan bukan plastik kan........ nampaknya teda sambutan... bukan gua mau kutuk2 la kan...... kalau setakat kedai2 runcit di kampung ndak sambut seruan kerajaan, gua ndak la heran sangat..... TAPI.... INI PARKSON di 1 BORNEO pulak tu...... tapi ndak apa...... sepa la gua ni kan..... semut kecil jak bah..... ok.... kalau PARKSON di 1 Borneo tu ndak peduli..... gua tetap menyambut seruan kerajaan........ SELAMATKAN BUMI KITA.... acchommm........ excuse me... gua terbersin pula.....

Puan Saiman 'sign out'...

No comments: