Perhatian!!!

Semua cerita ini adalah hakmilik Puan Saiman dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

Tuesday, September 15, 2009

Minggu ke-4, Hari ke-25 Ramadhan - Mood Raya


Selamat Hari Raya,
Kepada Saudara serta Saudari,
Setahun hanya sekali,
Merayakan hari yang mulia ini......


Wah... nampak semangat beraya gua ni, berkobar-kobar kan... tapi gua rasa bukan gua sorang jak.... daling, moren pun (wah siap buat baju lagi tu..hehehehe) pun bersemangat juga tu...hehehehehe.....


Raya tahun ni, Insyaallah gua akan sambut seperti tahun-tahun sebelumnya juga.... dua minggu pertama gua akan beraya di rumah parents gua (yeiii... bagus kalau jauh kan..) tapi selalunya keluarga kedua belah parents gua akan datang beraya.. jadi masa ni la kami akan bertanya kabar... sekali duduk berjam-jam... tapi gua seperti biasa la... jadi Cinderella(pinjam dl perkataan si sek... psstt sek pernah kestau dia pun jadi Cinderella di rumah beliau dia ...hahahahahaha, sama la nasib kita ni sek)... gua cuci piring oo..... tapi ndak apa..... gua tatap setia berkhidmat utk parents gua (psss...... tahun ni gua mau beli piring ngan cawan pakai buang.... tapi niat gua yang suci ni, gua belum lagi kestau mummy gua... hehehheehe...kalau dipersetujui selamat la tangan gua dari cuci piring....errr.. bukan jak cuci piring tapi tugas gua juga menambah lauk pauk yang luak... sigh... tapi ndak apa... gua akan berkhidmat dengan penuh dedikasi....) (baca : abis la baju raya gua tahun ni kena kuah kari...) Jangan tanya mana bibik gua pegi.... bibik gua seperti biasa bercuti selama seminggu... dia pegi beronggeng...... walaupun gua bagi dia cuti.... cuti bergaji penuh tu... teda potong2... jadi gua akan jadi 'bibik' utk diri sendiri la.... jadi berbaloi ka kalau di kasih gaji RM800...opsssss... lari dari tajuk sudah ni....
Ok... back to the story..... lepas beraya 2 hari di KK, gua akan balik pegi kampung 'boifren' gua... tapi di sana gua ndak lama... lagipun di kampung tu teda sepa-sepa lagi... sob..sob... sedih tau, bila gua ingat arwah ipar gua.... kalau dulu lepas mentua lelaki gua meninggal, ipar perempuan gua tu la yang masih tinggal di rumah tu... lepas tu sorang demi sorang makcik-makcik 'boifren' gua menyambut seruan Ilahi.... dan 2 tahun lepas ipar perempuan gua pulak (sedih tau gua bila gua ingat arwah ni... ya la kan, adik beradik 'boipren' gua pun bukannya ramai... lagipun arwah ipar gua ni memang best la...). Jadi tahun ni kami akan pulang kampung hari raya ketiga dan hari raya keempat gua balik la KK, sebab hari Khamis, kazen gua kawin... jadi gua kena pegi la ni.... hari Jumaat pulak, 'boipren' gua mau bawa gua pegi Kundasang.... hari Sabtu balik KK, ahad... pegi lagi beraya.... Isnin gua kerja sudah, lagipun sekolah pun start sudah.... jadi semua aktiviti ni, anak gua tatap terlibat sama.... jadi minggu depan... memang jadual gua akan padat.... jangan jak la, ada perubahan di saat akhir.....
Ok la... gua mau melayan perasaan dulu.... dengar2 lagu raya...
Puan Saiman 'sign out'............

2 comments:

eedany said...

Sedih bila balik kampung, teringat kepada yang sudah tiada... T_____T

Salam Aidilfitri. Maaf Zahir & Batin.

Semoga Syawal tahun ini membawa lebih rahmat dan berkat kepada kita semua.

:)

Puan Saiman said...

Betul tu dik, nampak dapur pun boleh teringat.... sedih jgk..sob..sob...sob...

Salam Aidilfitri . Maaf Zahir dan Batin jgk.

Insyaallah, bersama-samalah kita diberikan rahmat dan berkat...Amin...