Perhatian!!!

Semua cerita ini adalah hakmilik Puan Saiman dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

Friday, September 4, 2009

Minggu ke-2 - Hari ke 14 Ramadhan


Kelmarin petang, sampai jak gua di rumah lebih kurang jam 3.00 petang, gua terus kol 'boipren' gua. 'Boipren' gua janji ngan gua, dia mau kasih kawan gua pegi 'bake with me' di Jalan Lintas. Gua dengan senang hati setuju jak la. Ya la, gua tau, kalau 'boipren' gua ikut, memang dia akan 'tolong' gua bayar apa yang gua beli........ lebih kurang jam 3.30 ptg, 'boipren' gua sampai. Sampai di 'bake with me', gua beli la apa yang patut. Lepas membeli, 'boipren' gua bayar la kan. Tapi ada juga yang gua ndak dapat beli.... GULA..... pekerja di kedai tu cakap, GULA HABIS.... tapi ndak apa... nanti gua cari la di mana-mana...hehehehhee.... macam la gua tau di mana kan...muahahahha
Ok, back to the story..... lepas tu, 'boipren' gua bagitau la yang dia terpaksa berbuka di luar, sebab dia kena habiskan sedikit kerja di ofis... ntah apa ntah tu... gua pun lupa apa yang dia bagitau... cuma yang gua tau, pagi ni dia ada budget miting di Kem*nterian Ke$angan. Gua ok saja.. Jadi gua pun tapau jak la soto ayam di Restoren Rezeki di Lintas tu.... utk gua, anak gua sama bibik gua... cukup la kami tiga orang kan...
Lepas 'boipren' gua antar pulang, 'boipren' gua pun balik ofis la. Jadi gua sama bibik gua la berbuka puasa di rumah dan ditemani ngan anak gua yang ensem itu.... Lebih kurang jam 9.00 malam, 'boipren' gua telefon gua...... sebab dia telefon gua... dia mau bawa gua pegi rumah parents gua... 'boipren' gua ni ada belikan lampu lip lap utk rumah parents gua... sebenarnya rumah parents gua ni tahun2 lepas memang ada lampu lip lap, tapi bila bapa gua buat renovation 3 bulan lepas, lampu lip lap tu ntah kemana..... lagipun lampu lip lap dulu tu panjangnya lebih kurang 10 meter, jadi bila bapa gua buat renovation, 'porch' di luar tu bertambah besar lagi.... jadi 'boipren' gua kasih beli lampu lip lap...... sepanjang 20 meter....
Gua apa lagi, pantang ni.....pantang kalau kena bawa pegi rumah parents gua, malar la gua ikut.... I like.. I like... ya la kan, sepa yang ndak suka kalau pegi rumah parents sendiri kan.... sampai di rumah parents gua, sunyi jak rumah parents gua tu, ya la kan, adik gua pun tinggal dua urang jak tinggal di rumah tu, durang sudah tidur... mummy gua pula tengah sembanyang Isya', bapa gua.....tengah masak......kwang..kwang..kwang.... Wahh.... bapa gua tu kalau masak mimang sedap.... nasib baik sebelum gua jalan gua sudah masak lauk, kalau ndak... gua pasti rembat kari ikan yang bapa gua masak tu.....
Wah..... 'melekat' jugak gua di rumah parents gua sampai jam 10.30 malam..... lepas tu... gua pulang la...oppssss..... bukan pulang terus, 'boipren' gua bawa lagi gua pusing2 di KK, macam2 la kami cerita.... cerita pasal anak gua la, cerita pasal kerja2 di ofis la, cerita pasal hujan la, sampai bila nampak bulan pun, kami cerita pasal bulan...hahahhaa..... maklumla kan, cuma masa berdua-duaan begini jak bulih bercerita ngan aman, kalau anak gua ikut, pantang dia kami cerita, sebab dia mau tinguk transformer dalam kereta, jadi gua ngan 'boipren' gua layan perasaan sendiri2 la. Asal jak kami mau bercerita, mesti anak gua cakap...... 'abang ndak dengar bah apa yang bumblebee cakap, mama sama papa ni cerita jak...' hah ko..... bukan apa, anak gua tu jeles bila nampak Papa dia cerita ketawa2 sama gua, kadang2 bila kami ketawa, tau apa anak gua cakap...'ndak funny pun mau ketawa'...warghkahkahkah....kan nampak betul kejelesen dia....
Ok la..... kalau gua ndak lupa, malam ni gua ambil gambar di rumah parents gua, lagipun petang ni sekali lagi 'boipren' gua akan berbuka puasa di luar.... he and 'the gang'..... jadi gua, bibik sama anak gua akan berbuka puasa di rumah parents gua la.... best ni.... ndak sabar gua mau pulang tengahari ni........opssssss..... sekarang ni baru pulak jam 8.45 pagi..... best ni... sebab hari ni kan hari Jumaat..... oh ya, Isnin depan ni 31/8 ka ah......... hahahhahaha.... mati la bah, telampau mau cuti panjang.... malar la bah mau 31/8 balik-balik......
Selamat Berpuasa dan Selamat Berhujung Minggu..........
Puan Saiman 'sign out'.............

3 comments:

Anonymous said...

Salam lai, lama juga ndak keudara, rindu juga... pg bake with me? Mesti beli barang buat beskut kan. Jan ko lupa aa lai oder tart nanas ko yg sadap tu...ngeh²..

CathJ said...

nda lama lagi cuti tu ... tempah2 lah cuti awal sket...hehehehhe

Puan Saiman said...

Makmi - ya pegi bake with me, tapi tepung tu belum bergerak lagi... last2 ni silap2 aku pun meng'order' jak...hehehehhe

CJ - sia cuti jgk, dalam minggu raya tu, ko tau la, jauh tul kampung 'boipren' sia tu, ramai tul saudara mara mau dilawat...heheheh