Perhatian!!!

Semua cerita ini adalah hakmilik Puan Saiman dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

Thursday, September 17, 2009

Minggu ke-4, Hari ke 24 Ramadhan - Excited semacam

Pagi ni gua betul-betul bergembira... tapi gembira sekejap jak la.... ni kalau 'boipren' gua tau ni, mesti dia kasih ketawa gua ni.... mungkin juga gua mengantuk, jadi apa yang tertulis di skirn estro awa ni tu gua nampak samar-samar jak....


Begini ceritanya... biar gua cerita apa jadi la ah... err cerita dari kelmarin la bah ahh...


Memandangkan kelmarin bercuti umum utk negeri gua yang terchenta ini, maka gua telah mengisytiharkan kepada anak ngan 'boipren' gua yang gua akan lambaaaaat bangun pagi.... selesai sahur, gua bermalas-malasan di katil... pasang ekon... tarik selimut...ZZZzzzzzzz... sekali gua bangun jam 9.00 pagi. Tinguk kiri kanan... anak ngan 'boipren' gua sudah bangun. Gua bangun masuk bilik air.... keluar dari bilik air.. naik katil ZZZzzzzzzz balik....


Sayup-sayup ditelinga gua ada orang panggil... bila buka mata 'boipren' gua bagitau sudah jam 10.30 pagi... 'boipren' gua bagitau yang dia bawa anak gua pegi cuci kereta... gua ok jak... lepas tu gua pejam mata balik. Gua rasa gua baru pejam mata, anak gua panggil gua... bila gua buka mata, terus dia kestau yang dia ngan 'boipren' gua baru balik dari cuci kereta... gua bangun, masuk bilik air.... selesai urusan, gua naik katil balik, tarik selimut, lepas tu tutup ZZZzzzzz balik... ndak lama gua rasa ada orang bisik di telinga suruh bangun... bila buka mata, 'boipren; gua pulak... dan dia bagitau sudah jam 12.00 tengahari.... wah.. ini baek tidur punya... gua bangun, terus mandi....


Lepas mandi, 'boipren' gua bawa gua pegi Karamunsing... gua ok jak.. lepas pakai ala kadar... pakai tudung.. trus jalan...opsss tapi sebelum gua pegi karamunsing, gua pegi the femes Krishna Fish Head Curry House di Jalan Penampang... gua mau buking meja utk buka puasa petang ni... selesai urusan di Krishan Curry House, barulah pegi Karamunsing. Di Karamunsing, gua kasih beli anak gua sandal dan gua beli tudung. Selesai membeli kami pun pulang. Tapi gua ngan anak gua pegi rumah parents gua. 'Boipren' gua pula, jalan balik ada urusan. Jam 5.30 petang, 'boipren; gua datang, ambil gua ngan Permata Hati gua utk buka puasa. Parents gua ngan adik gua ikut, Carol pun ada sama..... Sampai di Krishna, gua ngan rombongan Cik Kiah gua, naik pegi tingkat atas.... meja yang di buking sudah sedia... tunggu Noi, Aning n anak2 ngan bibik dtg. Didik, hubby dia ngan anak dia pun ada sama. Dipendekkan cerita, lepas buka puasa, Didik ngan Noi mau pegi 1B...yes my friend 1B... bila gua dengar trus gua mau ikut..... ndak peduli... gua mau ikut jugak.... 'boipren' ngan anak gua pulang dl. gua ikut durang Didik pegi 1B... dan bermulalah episode membeli belah dengan penuh 'kegilaan'.....muahahahahaha......
Gua sudah 'rembat' 2 pasang blouse....muahahahaha...... mummy gua cuma bulih giling2 kepala, lepas tu ada beberapa benda lagi gua beli utk dijadikan perhiasan...... bukan apa... malam sebelum tu gua ada pegi 1B jgk, gua ndak dapat beli ngan 'tenteram'. Anak gua asyik2 komplen ngan gua.... 'boipren' gua pula, asal gua mau beli something, mesti dia angkat kening jak.... malas gua... PUAS HATI gua semalam... tapi tu la kan, gua ndak sempat ambil gambar. Sampai rumah jak semalam sudah jam 10.30 malam. Lepas tu, gua buat 'projek' ngan barang-barang yang beli tu. Sekali tinguk jam, rupanya sudah jam 1.00 pagi. Jam 1.30 pagi, gua tidur, bangun lagi jam 3.00 pagi utk masak sahur.... Bibik gua TIDUR.... malas kasih bangun.... Lepas sahur tadi, gua langsung ndak dapat tidur... jadi sekarang ni kepala gua tengan ting tong... mata sembab..... menguap sudah beratus kali......
Subuh tadi, gua tinguk channel 501 estro awa ni, tiba-tiba di skrin tu gua nampak 'hari jumaat diberikan sebagai cuti khas'.... wah gembira betul hati gua.... trus gua kasih tau 'boipren' gua.... apalagi 'boipren' gua pun terus susah hati sebab insuran ngan road tax kereta akan tamat tempoh 19/9, jadi 'boipren' gua kira mau renew insuran ngan road tax on 18/9, trus 'boipren' gua minta gua ambil anak gua pulang sekolah hari ni, sebab ada beberapa urusan lagi yang 'boipren' gua perlu uruskan. Bila gua sampai ofis tadi, gua buka internet check newspaper online... La.... rupanya utk budak-budak sekolah.... punah harapan gua utk cuti 'khas' tu .... tapi ndak apa... gua akan titipakan anak gua di rumah parents gua... errr... apa.... bibik gua.... kan gua baik hati... bibik gua kan bercuti mula esok sampai minggu depan...... muahahahahaha....
p/s : geng gua... si sek aka Siti Sahara ngan Ija mula bercuti esok.... hari ni pun durang sdh balik awal... sedih gua tau.....
Puan Saiman 'sign out'.....

No comments: