Perhatian!!!

Semua cerita ini adalah hakmilik Puan Saiman dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

Wednesday, August 26, 2009

Minggu Pertama - Hari ke-5 Ramadhan


Hari ni masuklah hari ke lima puasa..... dan setelah berbuka puasa selama 4 hari yang lepas, buat pertama kalinya, kelmarin gua pegi bazar di Sembulan... nasib baik gua sama bibik pegi awal. Jam 3.30 petang. Dan gua cuma beli mee RM2.00, murtabak RM3.00, limpa goreng RM4.00 dan agar agar tawar (hehehhee) RM1.00 dan semuanya ngam-ngam RM10.00 hebatkan....hehehhe puji diri sendiri ni..... Kami balik jam 4.00 petang.... time tu start sudah ramai orang.... sib baik kami awal....


Kalau tahun-tahun lepas, gua beli dengan lupa diri, tapi tahun ni gua sudah berjanji ndak mau beli berlebih-lebih.... sikit-sikit sudahlah kan.... bibik gua pula, gua bagi la RM10.00, gua suruh dia beli makanan dia sendiri. Ya la kan, mana tau dia mau makan yang dia beli sendiri, jadi gua ndak la sibuk mau tanya dia mau makan apa kan..... gua pun ndak juga tanya apa yang dia beli... jadi seperti biasa, hari ni gua akan pegi ke bazar Ramadhan di Sembulan lagi... gua mau try nasi kuning pulak....


Oh ya.... lain cerita pulak, hujung minggu lepas, kan hari sabtu ngan ahad tu, bibik gua bercuti... jadi masa gua tengah masak... tiba2 gua Permata Hati gua masuk dapur... mau cuci tangan (sekarang ni dengan kuasa kuku besi gua, gua suruh dia balik2 cuci tangan)... sambil-sambil dia cuci tangan... tiba tiba gua dengar dia nyanyi lagu ni...
Please...please...please.....
Kamu jangan nakal....
oh.... wait ....wait ...wait.... I heard this song before.....
Jadi gua tanya la dia... mana dia tau lagu tu...... trus tau apa dia jawab...
Permata Hati : tadi masa abang jalan sama Papa, abang dengar di radio dalam kereta
....... terus gua jawab dia.... ala stail mama-mama kita cakap dulu la bah......
Gua : nyanyi lagu hafal, kalau di sekolah begitu kan bagus
..... and you know what my son jawab '
Permata Hati : kan abang sudah dapat banyak A..... nanti kalau dapat B jak, baru mama tau...
aikkk main kasar anak gua jawab...... so gua terus diam la..... 'boipren' gua limpas (baca : lalu) dekat gua sambil senym-senyum..... bikin panas....
So... enjoy this song ok.....

'>http://

No comments: