Perhatian!!!

Semua cerita ini adalah hakmilik Puan Saiman dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

Wednesday, August 12, 2009

Me and my 'member'.

Hari ni hari Rabu


Esok hari Khamis


Hari ni makan labu


Esok kita makan kismis......


Kepala gua hari ni sarat betul.... ntah kenapa sejak dua menjak ni, macam gua ndak sabar menunggu kedatangan Ramadhan..... Insyaallah, umat Islam akan mula berpuasa pada minggu depan (22/08/2009). Jadi maknanya, tinggal 9 hari lagi...... ndak sabar gua mau berpuasa.. memandangkan hari pertama puasa nanti jatuh pada hari Sabtu, maka gua berniat mau suruh 'member' gua berpuasa... ya la kan, umur pun sudah 6 tahun.... tahun depan masuk 7 tahun.. ala bukan puasa penuh pun, setengah hari jak... ndak sabar gua mau tinguk gelagat member gua ni.....

Ini cerita pasal 'member' gua... tadi gua ambil dia dari sekolah.... sampai jak di rumah, dia nampak cerita 'Diari Ramadhan Rafique'.... cerita ni pernah ditayangkan di tv3 tahun lepas, masa Ramadhan.... jadi masuk jak rumah, 'member' gua terus duduk tinguk cerita ni. Lepas tu gua suruh la dia salin baju, cuci tangan cuci kaki.... lepas tu makan.... gua seperti biasa, masuk bilik la.... Selesai jak 'member' gua ni makan dan mandi...dan selesai pakai baju.... dia sound la gua.....

'Member' gua : Ma, ndak lama lagi puasa kan...

Gua : Ya....

'Member' gua : Lepas tu kita .....(sambil goyang2 kan tangan dia)......

Gua : Lepas tu raya.....

'Member' gua : Bukan....... lepas tu kita..... (masih lagi kasih goyang2 tangan dia...)

Seingat gua tadi, masa tinguk Diari Ramadhan Rafique tu, budak2 tu tengah main bunga api.... sebab 'member' gua pun ada sound gua, dia mau main bunga api raya nanti... gua diam jak...

Gua : Lepas puasa kita raya la.......

'Member' gua : Bukan lepas puasa kita MERDEKA dulu, lepas tu baru kita raya.....(sambil dia keluar bilik, 'member' gua ni nyanyi lagi Tanggal 31....)

Dusshhh...... alamak macam mana gua bulih lupa 31 Ogos ni.... tapi seperti biasa la kan, ni mesti pasal gua makan ubat ni, tu yang gua lupa tu...kihkihkih...(daling....alasan ni....kihkihkihkih)

Oh ya..... di bawah ni ada satu lagu nasyid... asal jak bulan Puasa, memang lagu ni akan berkumandang di tv, terutama di Astro... gua suka betul ngan lagi ni.... mendayu2.....

<'>http://object width="425" height="344">

Harapan Ramadhan

Raihan (ft. Man Bai)

Ku mengharapkan Ramadhan


Kali ini penuh makna


Agar dapat kulalui


Dengan sempurna


Selangkah demi selangkah


Setahun sudah pun berlalu


Masa yang pantas berlalu


Hingga tak terasa ku berada


Di bulan Ramadhan semula


Puasa satu amalan


Sebagaimana yang diperintahNya


Moga dapat ku lenturkan


Nafsu yang selalu membelenggu diri


Tiada henti-henti


Tak ingin ku biarkan Ramadhan berlalu saja


Tuhan pimpinlah daku yang lemah


Mengharungi segalanya dengan sabar


Kita memohon pada Tuhan diberikan kekuatanKu merayu pada Tuhan diterima amalan


Selangkah demi selangkah…Dengan rahmatMu oh Tuhanku…Ku tempuh jua

Fuhhh.... kalau gua dengar lagi ni, bulih menitis-nitis air mata gua..... terasa syahdu betul.... bait2 lirik dan muzik dia, melekat di hati gua.... masa ni la teringat2 bapa, mummy, dan adik beradik.... lagu ni bila didengar bukan juga buat kita menangis sedih, tapi lebih kepada menangis menginsafi diri sendiri.... kadangkala membuatkan gua lebih bersyukur dengan apa yang gua ada...

Ndak sabar mau menunggu bulan Ramadhan.....

p/s : pantun di atas tiada kena mengena dengan post kali ni.... saja la letak.... sebab gua rasa, ubat yang gua makan tu, menjadikan gua lebih pandai utk berpantun...


No comments: