Perhatian!!!

Semua cerita ini adalah hakmilik Puan Saiman dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

Monday, August 10, 2009

List...

updated............. jam 7.40 malam.....

berita gembira........ boipren I aka hubby said...Ok, no problem...... sekarang ni gua sedang terawang-awangan...... hehehehehe........

So demonstrasi secara aman yang Puan Saiman niatkan telah dibatalkan..hehehehe


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------





Sabar....sabar.... gua tau you all rindu gua kan... tapi apa bulih buatkan.... sekali lagi gua sakit..... ni kali gua kena demam teruk..... sudahlah teruk kena asthma attacked lagi.... mmg di kepala gua ni, gua sudah terfikir yang gua ni kena H1N1.... tapi bukan minta-minta...palis-palis.... nasib baik bukan.... doktor tu cakap. mimang sekarang ni musim demam... minggu lepas tu gua sama Permata Hati demam... macam berpakat pula demam kami ni.... jadi minggu lepas gua cuma datang keja hari khamis tu jak (psstt... itupun gua half day jak... gua minta permission bos gua, gua mau pulang, sebab badan gua sakit betul), hari selebihnya gua di rumah... gua cuma tidur..tidur dan tidur... begitu juga Permata Hati, tapi Permata Hati tu demam2 pun pegi jugak sekolah, sebab minggu ni dia ada test... siap cikgu dia kol lagi.... suruh pegi sekolah sama tuisyen, klu ada apa2 nanti dorang telefon, itu cikgu dia cakap la... bila Permata Hati insist juga mau pegi sekolah, gua ok jak... gua pun suka dia pegi sekolah, supaya teda orang bulih kacau gua tidur... ataupun balik2 masuk bilik gua... balik2 tukar channel Astro gua, kalau setakat tukar channel tu gua ndak la marah, tapi ni siap tukar Kad Astro...lps tu dia duduk sebelah gua atas katil sambil tinguk2 kartun..... dia pun demam jugak, tapi yang bikin gua bising tu, dia pasang ekon... sudahlah pasang ekon, lepas tu sibuk dia ikut gua masuk selimut, bila dia sudah boring, tau apa keja dia..... dia sibuk geletek pinggang gua la.... kaki gua la..... leher gua la..... jadi lu pikir.... salah atau tidak gua marah dia....hehehehehe....... tapi sebab dia tu jak la anak gua, gua marah sikit jak la...... hahahhahaa



Ok, lain story pulak......

Kurang dari 2 minggu, bulan Ramadhan akan menjelma..... Banyak2 bulan...gua paling suka bulan Ramadhan. Bukan pasal apa.... cuma bulan Ramadhan jak gua dapat 'mengaji' ngan tenang, kalau bulan biasa... banyak tul 'benda' bertanduk di kepala gua ni... ada jak yang gua buat. tapi bila jak bulan Ramadhan, secara automatik pula, gua akan rajin 'mengaji'. Mmg betul la kan, bulan Ramadhan, semua benda yang 'bertanduk' mmg kena rantai.... Dan asal jak bulan Ramadhan, boipren aka hubby gua misti minta list daripada gua belanja utk hari raya, gua mau bagitau dulu lu orang apa list gua tu......
Ini utk 'GUA'....
1) Sayang..... tahun ni I ndak buat baju, kita beli ready made ah..... nanti I kasih tau di mana mau beli ok.... RMXXXX.XX
2) Sayang.... I ndak mau apa2 ni tahun, tapi RM raya mesti lebih dari tahun lepas ah.....I harapkan RMXXXX.XX
3) Sayang.... jgn lupa kasih sedia 'green' packet utk anak2 sedara 'u' and I ok... I kan tukang bagi 'green packet'...... oh ya Sayang, RM yang diperlukan RMXXXX.XX
Ini utk PERMATA HATI...
1) Sayang... I ada nampak butik 4 boys di 1B...ala yang I kasih tunjuk hari tu...... jadi I perlu RMXXXX.XX
2) Sayang.... seperti biasa.... mmg u bernasib baik sebab Permata Hati ni boy, klu girl.. mmg kena beli utk dia seketul dua utk badan dia..... jadi ini kansel..... hehehehee
3) Oh ya Sayang, pandai2 la kira sendiri semua tu ah... walaupun secara dasarnya semuanya ditanda RMXXXX.XX utk lebih lanjut sila tanya terus sama 'me' ah berapa sebenarnya. Tapi sebelum tanya, sila makan nasi terlebih dahulu, takut nanti, lepas tanya trus hilang selera...hehehehehe
Jadi macam mana lu pikir, ok ka 'list' gua ni...... gua rasa... boipren gua mesti 'garuk kepala' lps nampak list gua ni.... ala bukan banyak pun kan...cuma lu orang tinguk... point2 tu pun bukan banyak, utk gua ada 3 jak, utk Permata hati gua ada 1 jak, point kedua tu... utk makluman jak tu...hint2 utk gua bah sebenarnya tu. Lepas ni, gua mau sms boipren gua, hint2 dia supaya baca blog gua... bukan apa... minggu depan boipren gua ni outstation pg KL, jadi gua mau kasih ingat dia la, gua ndaklah mau kirim apa2. Lagipun gua mau suruh dia kumpul RM dulu.... bukan utk orang lain, utk anak bini dia juga kan......
p/s : sebarang usaha memujuk secara berlebihan ini memerlukan suara yang ayu dan manja.... tinguk semua point di atas tu.... perkataan Sayang jangan tinggal.
p/s/s : Semua pujukan ini hanya dapat diterima oleh boipren gua saja. Boipren lu orang, lu kena settle sendiri la ah...
p/s/s/s : Gua dapat rasakan, boipren gua seperti biasa ndak akan marah punya lepas gua tulis di atas ni, sebab gua ni kan masih sakit, jadi pengaruh ubat yang gua makan tu kini meresap di kepala gua... jadi ini bukan salah gua, ini salah ubat yang gua makan tu.... walaubagaimanapun semua list diatas memang diharapkan dapat diluluskan. Sebarang perkhabaran (samaada diluluskan atau tidak )akan dimaklumkan kemudian. Tapi kalau tidak diluluskan, gua akan isytiharkan 'perang'. Gua sama Permata Hati akan buat sepanduk (gua sudah tau apa yang gua mau tulis di sepanduk tu nanti)....gua akan buat demostrasi secara aman dalam rumah gua..... betul ni gua cakap lu.....
Yang benar,
Puan Saiman 'sign out'.......

2 comments:

Anonymous said...

daling sia sukung ko punya list hahaha...

Puan Saiman said...

hehehehe...nah kan, ndak salah bah kan daling....teruskan menyokong gua...hahahaha