Perhatian!!!

Semua cerita ini adalah hakmilik Puan Saiman dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

Tuesday, July 28, 2009

Testing....Nikon D90



Salam.... salam......



Sebelum membebel dengan lebih lanjut.... Puan Saiman mau cerita pasal hujan pagi ni.... punyalah lebat kan.... kalau ikutkan hati... mau jak tarik selimut.... sib baik hari ni hari Selasa kan dan Permata Hati kena pegi sekolah, tapi kalau hari Sabtu atau Ahad..... huh....... silap2 jam 8.00 pun belum tau lagi bangun kan.....



Ok, seperti biasa la kan, hari Jumaat yang lepas, masa di 1B tu kan, sempat jugak la Puan Saiman pegi beli tiket wayang 'Transformer'. Permata Hati bermatian-matian bawa Papa pegi tinguk, jadi Puan Saiman pegi la beli utk kami bertiga...... Beli jam 11.15 pagi, utk show jam 8.30 malam........ bila mau booked tempat duduk, bayangkan baru Puan Saiman yang beli tiket...ehehhehee... jadi suka hati la bah kan pilih.... Papa memang bagi kepercayaan PENUH utk Puan Saiman beli tiket ni sebabkan terror pilih memilih ni.... maklumlah 1B ni kan my 2nd home...hahahhaha...... jadi malam Sabtu tu pun kami pun pegi la....... again.... yes again.... but this time driver kami yang terhormat...Papa la.....



Ini la gambar yang di ambil oleh Amatur...... gambar Permata Hati ni diambil sebelum masuk tinguk wayang ......... ndak la pandai diam... ada jak dia buat... susah tul mau kena ambil gambar...



Seperti biasa..... inilah gambar 'boipren' gue yg terchenta...... mesti jugak gue mau ambil gambar 'boipren' gue ni... sebab dia kok yang belian kamera ni tu gue.... dan seperti biasa juga, jurukamera sibuk ambil gambar urang kan.... sampai lupa ambil gambar diri sendiri....hehehehe. Nampak 'kuda putih' di belakang 'boipren' gue tu...... 'kuda putih' ni bikin 'boipren' gue tension...... bila 'boipren' gue start... ndak la bah mau idup..... tapi kalau 'tuannya' yang cantik jelita ni start..... 1 kick jak...trus dia 'hidup'..... jadi sekarang ni..... klu jln sama 'boipren' gue ni.... kok gue disuruh start 'kuda putih' ni..... hahahahhaha.... bikin kerja gue pulak..... sampai 'boipren' gue cakap 'ni kereta, mau jgk tuan dia kasih start, baru mau hidup, klu Papa yang kasih start.... 2 kali pun ndak mau hidup'.... aik... cam marah jak kan.....



Gambar ni diambil hari sabtu nan silam (25/07/2009)....







Hari Ahad pula (26/07/2009)...... gue pegi rumah orang kawin...... gue tumpang kereta bapa gue.... malas gue bawa kereta.... susah parking..... jadi dalam kereta bapa gue tu, ada mummy sama adik gue yang bongsu.... dijadikan cerita, masa tunggu bapa gue dalam kereta, tiba-tiba sang belalang ni melekap pula di cermin kereta bapa gue.... jadi dengan kelam kabut, gue pun ambil gambar belalang ni..... sampai mummy gue pun tegur... 'apa ni.... gambar belalang pun mau ambil ka', gue senyum jak...... gue cuma jawab....'gue kan artis'...... hahahaha... tapi jawab dalam ati jak la...... muahahahahaa



Nasib baik mummy gue duduk sebelah gue.... dan mummy lebih dekat ngan cermin tempat belalang ni landing, kalau belalang ni landing sebelah gue..... misti gue dapat ambil gambar sampai 10 keping......




Ok la.... ini jak la gambar yang gue sudah ambil.... amatur kan....... sangat-sangat amatur..... tapi walaubagaimanapun.... gue enjoy kok...... hujung minggu ni 'boipren' gue ckp dia mau bw gue pg satu tempat.... gue pun ndak tau di mana...... gue ikut aja..... walaupun gue disuruh start 'kuda putih' gue.... gue rela kok......



Puan Saiman 'sign out'......



No comments: