Perhatian!!!

Semua cerita ini adalah hakmilik Puan Saiman dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

Friday, July 10, 2009

Menjawab tag


Sebelum menjawab tag dari dalingku si Leo, Puan Saiman ingin mengwar-warkan bahawa Puan Saiman masih lagi 'cuti sakit' dan mata masih lagi merah dan bengkak. Kelmarin (Khamis), Puan Saiman ada pegi ofis, tapi memandangkan mata masih merah dan kawan-kawan yang baik hati mengsyorkan pegi klinik sebab mata masih ndak ok, jadi Puan Saiman pun pegi la klinik L*yang, dan kena bagi lagi cuti 2 hari. Dan hari ini masih lagi bercuti la, tapi Puan Saiman ndak peduli, kalau minggu depan masih lagi merah, Puan Saiman pegi jak ofis ni. Kerja berlambak menunggu. Sudahlah begitu, kerja hari Isnin sama Selasa jak, lepas tu cuti balik hari Rabu sampai hari Jumaat........ Cuti-Cuti Malaysia.... hehehehehhe...... Papa ngan Permata Hati tinggal, dan Puan Saiman akan berjalan bersama-sama adik angkatku - Ija - yang chumil...hehehhhehhee.... ndak sabar ni........

Ok, sekarang ni mau jawab tag pula. Berikut adalah soalan-soalannya......

1. Bekas kekasih saya adalah........
Errr...... ndak payah jawab la yer...... hehehehehehe

2. Saya sedang mendengar.....
Bibik tengah pujuk Permata Hati mandi....hehehehehe....... sebab mamanya sibuk apdet blog...hahahahhaa.........

3. Mungkin saya patut.....
Masuk campur dan arahkan Permata Hati mandi.... tapi.... ndak payah la, biar bibik buat, sebab Puan Saiman sibuk menaip...hahahahha

4. Saya suka....
Masak dan bagi orang makan. Bila nampak orang makan masakan saya, saya gembira...sangat-sangat gembira...... dan saya suka bila Papa ngan Permata Hati cium saya........ dan  saya suka bila nampak adik beradik saya bercerita sambil ketawa-ketawa bersama ngan bapa ngan mummy..... dan saya suka bila kawan-kawan disekeliling saya gembira..... dan saya suka bersyukur dengan apa yang saya ada dan apa yang saya tiada........

5. Sahabat-sahabat baik saya........
Mungkin sedang membaca blog saya, sambil senyum-senyum...... mungkin juga sedang berfikir mau pegi mana hari ni (sbb hari Sabtu kan).... mungkin juga sedang terfikir kenapa mata saya sudah dua minggu ndak pandai baik...hehehhehehe..... sebab saya pun terfikir begitu juga.........

6. Saya tak faham.......
Bila orang sumbung semacam....... kita senyum dia ndak balas.... kita say gud morning...pun dia ndak balas....... (bukan dia bisu pun)...... kadang-kadang bagi salam pun dia buat derrkkk (takut kali durang kita mau minta pinjam duit kan) hehehehhe..... Bila orang pandang kita semacam...... heran kan...... cara memandang pun dari bawah (dari selipar la)...sampai atas.... tapi seperti biasa, maklum la, Puan Saimankan 'artis' hahahhahhahaha. 

7.Saya kehilangan.......
Rakan sekerja........ saya masih lagi merindui beliau sehingga sekarang, walaupun beliau sudah tiada........ Arwah Kak Zainab ----> saya anggap beliau seperti kakak sendiri. Arwah sering menasihatkan saya dahulu. Saya akan meningati beliau sampai bila-bila....Al-Fatihah.....

8. Ramai yang berkata..........
Sekarang ni.....'Memang sekarang ni musim sakit mata'...... sebab kami sekeluarga semua kena...

9.Makna nama saya......
Errr....... ntah la, tapi bapa sama mami cakap, nama Puan Saiman ni diberikan oleh seorang Imam di kampung dulu...Al-Fatihah kepada Tuan Imam tu..... ndak ingat nama dia.....

10. Cinta itu adalah......
Pengorbanan.......banyakkkkkkk pergorbanan.......dan tolak ansur

11. Di sesuatu tempat seseorang itu sedang......
Sibuk menjawab tag.....hahahahaha

12.Saya akan cuba....
Mengembirakan semua orang.........

13.Telefon bimbit saya....
Dihadiahkan oleh Papa... dan inilah satu-satuya telefon yang paling saya suka...... 

14. Bila saya terjaga dari tidur........
Peluk dan gomol-gomol orang yang tidur sebelah saya...... (sepa lagi - Permata Hati la- Papa tidur di katil sebelah) hahahahhahaha........

15. Saya paling meluat bila.....
Orang yang sibuk bercakap pasal saya, padahal saya ndak pernah kisah hal peribadi dia -----> ada aku kisah........cak cak.....cak cak.....hahhahahahahaya

16. Pesta/Parti adalah......
Ketawa-ketawa......makan-makan........ cerita pasal resepi...

17. Haiwan yang paling chumil yang pernah saya temui......
Anak anjing chihuahua........ ada sekali dulu seorang 'readers' masuk ke bangunan pejabat sambil membawa beg...... punyalah lama dia berpusing2 dalam bangunan tu utk pinjam buku..... bila dia dalam perjalanan keluar, barulah perasan yang ada seekor anjing kecil (kepala dia keluar dari beg tu, macam mana teda orang perasan, anjing tu langsung ndak menyalak, dengna penuh kehairanan Puan Saiman tanya la ngan 'readers' tu, samaada anak anjing tu betul atau tidak, rupanya anjing hidup...)anjing tu punyalah cute......sabar jak tu

18.Peringkat umur yang ppaling menyeronokan bagi saya.....
Semestinya masa budak-budak dulu, tiada komitmen tiada kerisauan...... main...makan....sekolah....main....makan....sekolah

19.Hari ini
Seperti biasa, akan pegi ke 1B, hehehehehhe

20. Malam ini saya akan.......
Ke rumah bapa, ada makan2, As sambut hari jadi........yahuuuuu

21. Esok pula saya akan......
Pagi, bawa bibik pegi tamu, tengahari ajar Permata Hati Buat kerja sekolah dia....

22.Saya betul-betul inginkan.....
Seorang anak perempuan, tapi seperti biasa......semua itu Tuhan Punya Kuasa.......

23.Ketika anda melihat wajah anda di cermin pagi ini.......
Alamak........ pemanisku keluar (baca : jerawat la)


24.Pusat membeli belah atau arked permainan.....
Dua-dua pun ok.......

25. Saya tidak suka jalan-jalan kosong......
Errr........suka bah....... tapi kalau ada benda yanga cantik tu, sakit ati jugak ndak dapat beli sebab RMnya ndak cukup......sabar tunggu Papa.....wink....wink

26. Makanan Barat atau Jepun......
Dua-dua pun kena serbu....hehehhehehe


27.Bilik yang gelap atau terang..........
Gelap pun ok, terang pun ok, sebab bulih pakai penutup mata.....

28. Makanan segera adalah.........
McD, KFC, pizza........ errr   KR, hehehehhee

29.Ayat terakhir yang anda katakan pada seseorang.....
'Bah....baik-baik ko ah'.......

30. Siapa yang anda mau tag?
Teda... tapi sepa-sepa yang sudi jawab tag ni... buat la ah......





Puan Saiman 'sign out'..........


No comments: