Perhatian!!!

Semua cerita ini adalah hakmilik Puan Saiman dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

Wednesday, May 26, 2010

Gua yang jelita <--ini memang pasti


Sebelum kawan-kawan baca ini cerita, sila ambil plastik dan pastikan plastik itu tidak ada lubang2 atau plastik bocor. Ok, kalau sudah sedia, silalah baca.

Elllooo.... gua sudah bercuti....kahkahkahkahkahkahkahkah.....seee.....gua menyambut Kaamatan bah... Disamping tu, gua bercuti sebab gua sakit kepala. Bukan juga migraine. Pening2...bukan..bukan gua ada 'isi' tapi, begini cerita dia....

Gua ni memang ada migraine tapi kenapalah sejak kebelakangan ni gua kena sakit kepala jugak. Ya kawan-kawan, sakit kepala dan migraine 'rasa'nya berlainan yer. Bila gua buat pemeriksaan kesihatan, doktor cakap, gua tiada apa2 sakit. Tapi doktor ada jugak cakap, 'mungkin pasal mata'... tapi sebagai seorang yang cantik gebu dan 'muda', gua selalu menafikan...wah..ayat....muahahahhahha......

Sehinggalah kelmarin, bila gua kena sakit kepala yang teruk, terutama sebelah kiri kepala..lepas tu menjalar sampai atas kepala....menjangkit satu kepala.... tidak pernah gua menggampaikan kepala di ofis, sampaikan gua minta kebenaran bos gua untuk pulang. Sampai di rumah, gua muntah2... memang gua tahu bukan pasal migrain atau gastrik, lain betul sakit kepala gua ni kali. Malam tu laki gua bawa gua pegi buat refleksologi. Barulah gua rasa kurang pening kepala. Dan ini kali lah.... Kak Julie 'pakar' refleksologi (tempat yang biasa gua pegi dan Kak Julie ni lah selalu urut gua) bagitau gua, 'kadang2 pasal mata pun boleh kena pening yang teruk'........ ni kali la kan..barulah gua mau dengar 'cakap'...

Oleh sebab kebetulan hari ni gua sudah cuti...gua pun pergilah buat 'cermin mata' dan ditemani oleh teman gua yang setia dari dulu2 lagi....bapa ngan mummy gua......hehehehehhe.... bila gua buat pemeriksaan mata, maka gua pun telah diisytiharkan bahawa memang mata gua ni 'rosak' sikit sudah <--- gua kalau membaca indak sudah nampak, kalau jauh, nampak betul pulak gua <---tapi kalau kira duit, terang betul pulak mata gua ni..isshhhhh ajaib betul la mata ni.... biasalah kan, umur kalau masuk 21 tahun memang begini lah bah kan....muahahahahahhaa....(bah CJ, MK dan Roscy..betul bah kan, kita baru mau masuk 21 tahun, ni tahun kan...hahahahahhaha) lepas gua bayar deposit (psstttt....gua bayar sikit jak, selebihnya siapa lagi yang bayarkan, selain dari laki gua...ishhhh...mau pasang gear 4 terus la ni. Ishhh kamurang ni, gua mau pujuk laki gua la bah...hahahhaahhahaha...mana bulih gua bayar pakai duit gua kan, kalau gua bayar, nah... indak terbeli2 la gelang ni...ishhh...kihkihkihkih).
Jadi dalam seminggu ni, cermin mata gua tu siap sudah. Dan gua dengan bangganya memaklumkan.....

Dengan memakai cermin mata tersebut akan menambahkan lagi kejelitaan semula jadi gua....

Ok kawan-kawan, sila lah muntah sepuas hati dan sila pastikan muntah dalam plastik tu, kalau tidak, adalah kamurang termuntah depan komputer/notebook.....
Selamat Bercuti...... (memang gua cuti sudah pun)..hahahahahhaha....

'KOTOBIAN TADAU TAGAZO DO KAAMATAN'..... aramaitiiiiii....... (bah..sepa2 yang mau moginum tu, palan2 la ah)

Sandakan and Tawau...here we come.........(yaiiiii...padahal gua jalan hari lima bah, mudah2an, With God willing kan, Insyaallah..... :-D)

Tajuk di atas tu memang niat gua mau puji diri sendiri, kalau bukan kita yang mau puji siapa lagi kan...... Dan satu lagi hal... laki gua pakai spek, nanti gua lagi yang pakai...ala......susah la kalau mau kiss2 ni...opsssssss.....terlebih sudah.......muahahahhahahahahahaha

Puan Saiman 'signning off'....

9 comments:

Cath J said...

oh ya betul tu my fren... dulu saya pun mcm tu....sakit kepala sampai muntah2... sekali cek... problem mata pula... I sudah buat dulu... bukan rabun... tapi apa tu 'san-kuang'?? tapi... I pakai time tingu tv atau time tingu computer ja dulu... sebab cepat pening....

Tapi sekarang tidak sudah saya pakai itu cermin... ntah mana sudah hehehhe...

ah-hemm... buka dulu lah baru ...ah-hemm ah-hemm.. hehhehehe

Wyne Ren @ Mauve Ocean Blue said...

Saya pun kena migrain psal mata...itu yang punca utama doktor cakap...

Tapikan...tdk pernah sy pigi check mata selepas tu...walaupun boss kesayanganku itu..isterinya Pakar Mata...kuang kuang kuang!

Pokoknya...biarpun free pemeriksaan tu...tp tahap kemalasan Gaban membuat gua tdk pigi2 lagi check mata!!!

Wahhh...Puan! ke Sandakan and Tawau ko yaa...

Puan Saiman said...

CJ- muahahahahahha... laki sia bilang begini..'ini tahun ku bukan lagi 21 tahun ah'... jadi masuk 26 tahun kena sudah pakai spek ni...kahkahkahkahkah..

Ya oh... kalau spek jumpa spek...abis la pecah...kahkahkahkahkahkah.... ooppppssss.... ;-D


**************************************************

MK- ya bah..... pasal mata pulak bah. Sdh bah kena kestau awal2 lagi, tapi ni hati indak mau mengaku bah...susah tul tu hati mau menerima...cewahhh...kihkihkihkihkih...

Ya, kunun2 bah, mau pegi Sandakan-Tawau-Sandakan...ari 1 minggu depan baru balik KK....hehehehehe... tapi bukan sia yg drive..tu laki bah...sia jadi pak lawak jak duduk sebelah dia...kahkahkahkahkahkah

SJB said...

Saya dari dulu lagi sudah pakai cermin mata tapi kalau pagi saya pakai Contact lens. malam saja pakai cermin mata heheh.

Tu hari saya pigi check lagi mata saya ni, mahu tahu meningkat lagi bah, eh takut juga oh. lama lama buta, eeee palis.

Puan Saiman said...

SJB- palis2 bah kan.....

Sia sini pun begitu tu... kalau mau baca kan, tu mata kabur bah. Pssssttt...sebenarnya dari dulu lagi pakai, tapi 'minta puji'kan jadi tidak la pakai2...mau cantik kunu, tapi rupanya kalau indak pakai tu mata jadi teruk pulak.....jadi skrg mau indak mau ter'PAKSA' la pakai, kalau indak tu kepala kan pandai sakit bah. Bukan lagi sakit sikit2, teruk ni, sampai indak bulih bangun bah....

Ya bah, tu mata kan macam tau2 jak umur ni tambah 'muda'.... makin tambah 'muda' nah..makin la bertambah tu degree kan....

HoneyBUZZin said...

Hi Sis..happy holiday la..honey pi Pulau Matanani esok...waaaa...so hepi!

Uncle Lee said...

Hi Puan Saiman, I regret to learn you have migraine. I can imagine your discomfort and stress having this.
Glad you now on vacation....as being relaxed will help.
Here's hoping for your early recovery.
Best regards, Lee.

Puan Saiman said...

Honey- wah...sioknya pigi pulau.......bulih berenang-renang.....sioknyaaaa.....enjoy your renangan ok sis...


****************************************************

Uncle Lee,

saya betul2 miss uncle la...... ya bah uncle, kalau kena migraine, mau buat apa pun semau tidak jadi. Rupanya bukan saja migraine, sakit kepala pun sebab mata kabur-kabur...

Terima kasih sebab singgah uncle, semoga uncle sentiasa sihat dan gembira disamping keluarga..

Rosc said...

ehem ehem cerita pasal mata nie mimang dari dulu lagi sudah check konpom kana buat spek tapi sampai sekarang tidak terbuat2. ok bah rajin2 saja tingu warna ijau ok tu mata. ehem....mimang bah muda lagi bah tu umur!!!!! young at heart kavagu....