Perhatian!!!

Semua cerita ini adalah hakmilik Puan Saiman dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

Wednesday, December 30, 2009

Bercuti lagi.....

Ramai betul sudah orang bercuti ni.... dada gua pun berdengup kencang setiap kali mesej masuk ke telefon gua. Bukan apa... anak gua sudah masuk sekolah. Start kelmarin. Transisi sekolah masuk tahun 1. Kelmarin gua ngan hubby gua temankan dia. Hari ni hubby gua jak yang temankan. Dari pagi tadi sudah 4 kali hubby gua sms gua.... bagitau perkembangan dia. Sebab hari ni anak gua tu ada test. Kalau kelmarin cuma suai kenal, coloring ngan melawat kawasan sekolah jak. Hari ni pulak, test English, Math, Sains ngan Bahasa Malaysia. Jadi disamping anak2 buat test tu, parents pulak ada taklimat.

Gua akan bercuti esok sampailah 4/01/10. Buka sekolah nanti gua cuma cuti sehari jak. Lepas tu keja la balik...sigh.... Esok pulak anak gua sekolah sampai jam 11.00 pagi jak. Dan Insyaallah kalau teda aral melintang, jam 1.00 esok petang gua akan ke sini......




Dan seperti biasa gua akan tinggal di sini...............



Gua 'terpaksa' tinggal di sini sebab ada ni........ utk anak gua berendam.........dan hubby gua jgk..


Tapi, gua pulak suka memerap jak dalam bilik ni, sebab bilik ni mengadap padang golf.... kalau waktu pagi dan petang...... burung2 akan berkicauan....(ehemm... malam ni kena pegi cari buku atau magazine la ni...)



Dan yang paling BEST..... percutian kali ni akan disertai oleh semua adik beradik gua, anak2 buah gua, ipar duai gua......... kecuali bapa gua seorang jak ndak ikut... sebab kena jaga rumah... sebab jiran bapa gua, yang anak dia 'tukang pecah rumah' sudah 'keluar'dari tirai besi (bukan sekali, tapi sudah beberapa kali pecah rumah orang..... lain lagi panjang tangan, lain lagi skodeng anak orang mandi)... Bapa gua cakap kena ada orang jaga rumah. Sebab jiran sebelah pun sudah kena masuk.... jadi bapa cakap.... rumah kena ada orang tinggal...... kesian bapa gua.... bapa gua cakap ngan gua... ndak apa2.. lagipun gua sudah pernah bawa bapa gua pegi sini jugak..... Pasal jiran bapa gua ni, nantilah gua cerita kan ok..... nanti rosak 'mood' mau bercuti kan...kan...hehehehehe (pssttt... bapa gua ni bukan bulih jalan jauh....mabuk.... dari KK pegi Bongawan pun bulih mabuk jalan bah.....hehehehehe)
Jadi kepada kawan2 gua yang membaca blog gua ni... Gua ucapkan Selamat Tahun Baru 2010. Semoga Tahun 2010 ini akan Kebahagiaan, Kesihatan dan Rezeki yang berlipat kali ganda. Dan semoga ada bergembira bercuti bersama keluarga masing-masing. Amin.....
Puan Saiman 'sign out'........








2 comments:

CathJ said...

Happy New Year My friend.... Jauh nya kau travel.. sampai Kudta..

Wah ada org pecah rumah??? bahaya pulak bapa you stay sorang2...

Puan Saiman said...

Happy New Year jgk CJ... travel 2 dlm 1 jgk tu. my hubby orang Kudat....

Ya.. tapi yang tukang pecah rumah tu bukan orang dewasa tapi budak.... nama jak budak tapi... terror tul mencuri...