Perhatian!!!

Semua cerita ini adalah hakmilik Puan Saiman dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

Tuesday, September 30, 2008

Yeyy...yeyy...bisuk Raya



Alhamdulillah, hari ni masuk 30 Ramadhan kita berpuasa. Sejak ada Permata Hati ni, Puan Saiman terasa juga kemeriahan Aidilfitri. Ya la bah, kalau dulu berdua jak ngan Papa, sekarang ni sudah tahun ke-5 kami beraya ngan Permata Hati. Meriah betul rasanya membeli baju budak2, macam2 perangai budak2 bulih kita nampak. Ada yang menangis, ada pilih baju sendiri, ada yang ibu bapa mau kasih try baju, anak2 tu malar lari sana sini, macam2 la gaya durang bulih nampak tu.




Semalam sebelum tidur, Permata Hati tanya Puan Saiman, jadi ka hari 3 (baca: Rabu) Hari Raya. Bila Puan Saiman cakap ya, bukan main gembira dia sambil cakap, 'kalau gitu bulih sudah makan pagi ka tu, Ma'. Puan Saiman cuma angguk jak. Semalam masa di rumah bapa, bibik ada tanya dia, malam ni mau tidur di rumah atuk ka? Bulih2 dia jawap ok. Alamak nak oii... rumah kita bukan jauh. Puan Saiman harap2 dia minta bawa pulang la. Bukan apa, rumah Puan Saiman ngan rumah bapa, 7 minit jak pun. Lain la durang Noi, Ning ngan Didik.




Menjelang Hari Raya ini, Puan Saiman ingin mengambil kesempatan memohon ampun dan maaf kepada semua pembaca blog Puan Saiman. Terutama kepada Papa, terima kasih sebab memberikan peluang kepada Puan Saiman untuk Berhari Raya bersama keluarga sebelah Puan Saiman setiap tahun, kecuali 2 tahun yang lepas, yang mana itulah Hari Raya kita yang terakhir bersama Arwah Y. Puan Saiman ndak akan lupa sampai bila2 bilamana Papa bagitau 'ndak apa la kita beraya di KK dulu sebab bapa ngan mummy masih ada. Jadi kita dahulukanlah orang tua yang masih ada. Kemudian baru kita balik Kudat (thank you, Pa. Mama and Abang luv you very2 much. Papa tau juga kan). Kepada bapa ngan mummy, semoga Hari Raya ni membawa keberkatan kepada kita semua. Kepada adik beradik Puan Saiman, Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir dan Batin. Semoga hubungan kita adik beradik sentiasa diberkati olehNya.


Kepada semua, sila la terima duit raya di atas tu ah....hehehehehehe......

Selamat Hari Raya, Maaf Zahir dan Batin

Daripada : Puan Saiman, Papa dan Permata Hati.

No comments: