Perhatian!!!

Semua cerita ini adalah hakmilik Puan Saiman dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

Monday, September 29, 2008

Perancangan Aktiviti Sepanjang Minggu

Assalamualaikum,



pejam celik, pejam celik, Insyaallah lusa (01/10) beraya la kita bah kan. Jadi seperti biasa, Puan Saiman ni sudah merancang apa mau di buat. Uiiinnaaa..... bukan 1 atau 2 hari Puan Saiman fikir sudah 3 minggu yang lepas..... Jadi ini aktiviti dalam perancangan Puan Saiman minggu ni.....


Hari Isnin (29/09/2008)
Petang ni sekali lagi Papa bawa keluar buka puasa. Insyaallah lepas buka puasa, Puan Saiman terus pegi rumah bapa, sebab sudah janji ngan mummy mau masak sup tulang, utk buka puasa besok petang. Selalunya kalau Puan Saiman open house ataupun ada kenduri, selalunya sup tulang yang Puan Saiman masak selalu kena cari, jadi inilah rahsiannya. Kalau mau, sup tulang kita tu sedap, masaklah sehari lebih awal. Contohnya, kalau mau makan esok petang, masaklah malam ni. Supaya rasa bumbu2 sup tu lebih masuk ke dalam daging tu. Daging lebih lembut dan anak2 pun suka makan. Esok, semua adik beradik Puan Saiman akan berbuka puasa di rumah bapa dan sebab tu la Puan Saiman masak sup tulang. Supaya bolehlah buat mee soto terus kan.


Hari Selasa (30/09/2008)
Insyaallah, memandangkan Puan Saiman kerja lagi hari Selasa, jadi Puan Saiman akan pegi rumah bapa lepas pejabat. Sudah berjanji ngan Noi, kami akan mula potong2 daging, kentang dan sebagainya. Harap2 Ning, As ngan Didik akan tolong. Ehem...tolong gossip....ooppssss...puasa pulak, ndak bulih buat gini ni. Adik pula akan jaga anak2 buah dia....hahahahaha. Lepas buka puasa baru hantar bibik pulang. Ini permintaan bibik juga, dia mau berbuka puasa ngan kami, Puan Saiman teda halangan, lagipun kesian dia bukannya ada adik beradik di sini. yang ada cuma saudara, itupun dia cakap saudara jauh. Malam tu kami akan bermasak2 la.


Hari Rabu (01/10 - 1 Syawal)
Pagi Raya ni, selepas Papa ngan Permata Hati sembahyang Raya, Puan Saiman akan tunggu di rumah jak. Lepas Papa pulang, salam2 ngan tunggu duit Raya dari Papa, baru pegi rumah bapa. Di rumah bapa, salam2, nangis2, makan2, lepas tu baru pulang kampung...(ala bukan jauh pun kampung, ndak sampai 20 minit perjalanan. Pegi rumah Bapa Tua, lepas tu singgah rumah Didik, makan2 lepas tu trus pegi rumah Mendiang Apo. Puan Saiman sudah kestau mummy, kami mau bawa makanan pegi sana, bagi Kung2. Sebelah petang ni, Noi akan pulang ke rumah mentua dia di Papar.


Hari Khamis (02/10 - 2 Syawal)
Kemungkinan, Puan Saiman akan terus beraya di rumah bapa jak. Makan, minum, makan, minum. Kalau pulang rumah pun, makan2, baring2, tinguk tv...muahahahaha


Hari Jumaat (03/10 - 3 Syawal)
Puan Saiman akan pegi rumah mummy. Lepas Jumaat, dan lepas makan (jangan lupa makan), kami akan berangkat ke Kampung Papa di Kudat. Kami guna 3 kereta. Puan Saiman bawa kuda putih, Papa akan bawa 'ribut' dan Ning bawa G** 2. Jadi kalau ada sepa2 yang berselisih ngan kami tu, jgn la segan2 angkat tangan yer...


Hari Sabtu (04/10 - 4 Syawal)
Insyaallah, pagi tu Puan Saiman ngan Papa akan pegi kubur, Lepas tu baru bawa durang semua pegi singgah kampung Papa. Lepas tu singgah makan di Kudat Go*f Club (ngam ka nama dia tu ah)..... kalau sempat durang Noi minta bawa pegi Simpang Mengayau. Lepas tu pulang lah KK balik.


Hari Ahad (05/10 - 5 Syawal)
Insyaallah Papa akan bawa Puan Saiman ngan Permata Hati pegi Karambunai Go*f Club utk breakfast. Sedap ohhhhh... dia punya mee....


Hari Isnin (06/10 - 6 Syawal)
Papa ngan Puan Saiman masih lagi bercuti. Jadi kemungkinan besar Permata Hati pun 'bercuti' la juga tu. Puan Saiman kira mau bawa Permata Hati tu pegi 1Borneo.


Inilah perancangan Puan Saiman sepanjang minggu ni. Sehinggalah Isnin minggu depan. Jadi kepada semua Puan Saiman sekeluarga mengucapkan Selamat Hari Raya, Maaf Zahir dan Batin. Sekiranya ada terkasar bahasa, mohon dimaafkan. Kepada anda di luar sana, yang akan memulakan perjalanan yang jauh, berhati-hatilah ketika memandu.

No comments: