Perhatian!!!

Semua cerita ini adalah hakmilik Puan Saiman dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

Tuesday, September 23, 2008

Rezeki yang tidak dijangka.

Rezeki ni kan datang bila-bila masa jak tanpa kita sedari. Kadang-kadang bila kita malar tunggu ndak pandai ada (contohnya cek). Tapi kita ndak tunggu, tup-tup datang pula depan mata. Semua rezeki ni dari Tuhan. Kadang-kadang kawan yang bertahun-tahun pinjam RM sama kita pun, tup-tup bayar hutang...syukur Alhamdulillah. Itu pun kalau dia ingat, kadang2 kita pun ndak tau si kawan tu lupa ataupun buat-buat lupa.
Kadang-kadang, masa sesak betul sudah, tiba-tiba ada pula rezeki yang datang tanpa diduga. Kadang-kadang, bila kita berniat mau berbuat sesuatu, tapi rezeki tidak mengizinkan, tapi tiba-tiba ada pula rezeki yang datang tanpa disangka dan kita dapat meneruskan niat tersebut.
Walau apapun keadaannya, rezeki dari Allah kepada hambaNya memang sukar dijangka. Kalau bukan rezeki, gula-gula dalam mulut pun boleh terkeluar dari mulut, inikan pula rezeki yang belum pasti kita dapat kan. Papa selalu ingatkan Puan Saiman, Insyaallah adalah rezeki kita tu, cuma kita belum pasti bila. Yang penting kita bersabar.
p/s : kepada Ning, terima kasih sebab belanja 'Buka Puasa' petang ni.

No comments: