Perhatian!!!

Semua cerita ini adalah hakmilik Puan Saiman dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

Thursday, August 25, 2011

Hari ke-25 Puasa

Gua ni kan, kalau kena bagi award, mula la bah feeling2 macam artis <--ataupun gua memang selalu feeling2 macam artis.....warghkakakakaka....bagi yg berpuasa sila tahan muntah anda, sebab kalau muntah, puasa anda akan terbatal secara automatik......hahahahahaha.....


Gua dengan bangganya mau bagitau la, award ni diberikan kepada gua oleh sahabat yang baru ada 'baby' baru...iaitu UmmiRosma......<---phewitttt...lawa kereta baru mu geng.....'wink'...


The Rules


1. Thank and link back to the blogger who gave you the award


2. Share 7 things about yourself


3. Pass it along to at least 15 fabulous bloggers


4. Contact the bloggers you awarded to let them know about the award


Ok, pertamanya gua mau berterima kasih la kepada UmmiRosma kerana meng'anugerah'kan award ni kepada gua. Terima kasih...terima kasih...gua sangat berbesar hati menerimanya, terima kasih kepada ibu dan bapa saya kerana membesarkan saya...opsssss....terlebih2 pula, warghkakakakakaka <-- kan apa gua cakap....mesti terus feeling2 macam artis bah....


7 perkara mengenai gua....


1) gua anak pertama dari 6 beradik. 5 Perempuan, bongsu baru adik lelaki...


2) dalam semua adik beradik perempuan, gua la paling cantik, paling gebu dan paling disayangi oleh parents gua...warghkakakakakaka.....<-- sila percaya....


3) gua paling suka makan yang pedas2 terutama sambal udang..tapi sejak mau bertambah 'muda' ni, macam tu perut indak sudah dapat terima makanan pedas, tapi kadang2 gua belasah juga, akibatnya gua kena gastrik teruk, itula sebabnya di rumah ada stok 'gaviscon'...utk makluman, sekarang ni ada 'gaviscon' yg warna pink, sedap dan lebih power...kejap jak sudah ok tu perut <---oiii...apa yg ko melalut pasal ubat gastrik ni ah.....'sigh'......sori la lari tajuk pulak.....


4) Gua ada geng...sama2 masuk kerja...bukan 1 urg tapi kami berenam.... Sebulan sekali kami akan berjumpa dan buat makan2. Kadang2 siap ambil cuti lagi tu.....oh ya, semua perempuan. Kalau ambil cuti, pegi tinguk wayang, makan2, pegi bowling, dan yang paling best, pegi kedai kain.


5) Gua paling takut dan geli sama ular. Biarpun nampak di tv, bila masa mandi, tengah cuci muka, biarpun tu muka tengah bersabun, kalau tiba2 ingat ular, terus buka mata....biar mata sakit, asalkan tu mata buka, mau pastikan tiada ular di depan...<--- dasar penakut bah kan...


6) Kalau UmmiRosma indak suka strika baju, gua pula suka cuci kain. Cuci tangan pula tu, bagi la 3, 4 besen, gua akan cuci dengan senang hati. Pernah gua pegi rumah parents gua, gua nampak kain 3 besen penuh...sedap jak gua cuci...sampai terkejut parents sama adik gua.... sebab itu pakaian durang direndam sekejap sebelum di cuci.... walaupun adik gua offer mau tolong, gua indak kasih...gua betul2 suka cuci kain....


7) Last sekali, gua ada satu penyakit yang pelik, kadang2 gua akan kena serangan berdebar2 dengan tiba2. Gua pun indak tau, tiba2 jak berdebar2...lepas 3-5 minit baru ok....walaupun jarang2 kena, tapi yang gua indak suka tu, masa tidur pun bulih terbangun kalau kena begini ni...jumpa doktor, tapi tu doktor teda apa2.....kenapa tu ah...bikin gua musykil ni....mungkin ka gua kena 'panic attack'...entah la....


Gua rasa cukup la sampai gua jak ni award. Tapi kalau siapa2 yang baca blog gua ni, kalau rasa2 mau buat, silakan.....



p/s : lagi 4 hari lagi berpuasa...indak sabar mau raya....




Puan Saiman 'signning off'....

6 comments:

Mouren said...

Puan, selamat berbuka puasa petang nanti and Selamat Hari Raya!

Mouren said...
This comment has been removed by the author.
Puan Saiman said...

MK,

I miss u bebeh.....terima kasih ging....enjoy ur holiday jugak ah... pg jln2 mcm besa kasih cerita la dlm blog, supaya gua bulih ketawa2 bila baca.....


take care n hugs my dear fren...

AngeL BeaR said...

cepat owh...ndak lama lagi suda mo raya~~~ =)

Puan Saiman said...

adikku AngelBear,

ya dik, 3 hari lagi puasa, lps tu raya sudah.....enjoy ur holiday ah...


take care n hugs sis...

Rose Flower said...

Ging "selamat hari raya" to you and family. Sorry lama ndak cubuk2 ko.