Perhatian!!!

Semua cerita ini adalah hakmilik Puan Saiman dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

Friday, August 12, 2011

Hari ke-12 Puasa



nampak lagu diatas tu, begini la perasaan gua sekarang ni....padahal!!!! Puasa ada 17 hari lagi ni.........macam tajuk di atas tu la, puasa hari ni adalah hari yang ke 12....


Kalau ikut kalender Bulan2 Islam, 1 syawal jatuh pada 30/8 & 31/8...dan oleh sebab 31/8 tersebut adalah jatuh pada hari kebangsaan maka 1/9 adalah cuti gantian, bermakna kerja dalam minggu tersebut hanya 2 hari iaitu 29/8 dan 2/9.....itupun kalau diisytiharkan 30/8 raya la kan....bah, susah2 kalau kamurang indak dapat tangkap apa yang gua mau kasih eksplen, pg la bah tinguk kalender........tsk...tsk...tsk...


Semenjak dua menjak anak gua sudah tau minta itu ini...itu juga sebenarnya salah satu kenapa masa sambutan hari raya bagi gua agak meriah...gua rasa sepa2 yang ada anak...dan apa pun perayaan yang dirayakan...yang paling menggembirakan hati kita adalah apabila kita tinguk gelagat anak2 bila kita mau belikan durang baju...errr macam anak gua....


Biasalah kan gua ni sudah lah gebu dan......oppssssss indak bulih riak, masih puasa, lepas puasa barulah bulih riak balik....warghkakakakaka....opsssss..... ok balik ke cerita asal *tiba2 kan serius balik*.... waktu membeli belah bersama anak dan laki guala paling gua suka, pertama sekali mestilah sebab tu laki yang tukang bayar kan..... sebab kedua adalah sebab anak gua yang ensem tu....cewahhh!!!! oleh sebab ketampanan dan keenseman anak gua tu la, punya la payah mau suruh dia try seluar atau baju...gua di siniiiii tengah cari baju sama seluar...dia pula di saaaaaannnaaaaaaaa....sebelah mainan, bukan minta beli, tapi abis la tu mainan di belek2...kalau ada 7 rak, tujuh2 raj tu la dia pegi tinguk....sakit tau kaki gua yang gebu ni berdiri lama2..... tu belum lagi kena jeling2 manja oleh promoter baju....*sigh*..... jadi terpaksa la tu laki gua jadi tukang panggil anak gua....


Satu hal lagi, bila anak gua sudah datang, mau test baju lagi la...... mesti anak gua cakap begini...


'ok...ok tu Ma.....' ataupun ' bulih...bulih tu Ma'......tapi kaler dia yang pilih....ni tahun dia mau baju warna purple sama merah.....merah tu ok lagi, tapi jaaraaang betul bah baju anak2 lelaki warna purple....*sigh*... dan gua sebenarnya memang suka beli baju dan seluar jenama B*M ni...walaupun harga tu bulih tahan, tapi baju dan seluar tu tahan lama.... susah mau koyak kecuali la kena gunting ataupun kena sangkut paku atau dawai...... tahan lama lagi tu, walaupun tu warna seluar sudah luntur tapi makin lama itu kain makin bagus. Dan oleh sebab anak gua teda adik *sedih*...... makan kebanyakkan seluar dan baju diturunkan kepada sepupu sepapat dia la.


Semalam dalam perjalanan pulang dari rumah parents gua *gua buka puasa di rumah parents gua*..... gua tanya la laki gua...


'Pa, bila kita mau beli baju abang....' padahal gua mau cakap bila mau beli baju gua bah tu, jadi kaver2 sebut jak bah bilang anak kan.......


'hari minggu...' jawab laki gua...


Yessss.......hari minggu..... maka hari minggu ni gua akan membeli belah sambil berhemah ka kunun....errr bukan kunun tapi mmg berhemah...apa indak berhemah, kalau gua belum gaji kan....dan belum tentu lagi dapat bonus *semasa cerita ini ditulis, belum ada kabar apa2 lagi*....sedeyyyyy kan.......yang baru PM umumkan tu adalah kakitangan persekutuan, *sedeyyyyyyy....tiba2 ni*.... Kalau ada syukur Alhamdulillah, kalau teda.... apa bulih buat, raya tetap raya kan, tapi kalau ada pun bagus juga, mengurangkan beban gua....


Tapi!!!! Walaupun teda bonus...lagu raya berkumandang di komputer gua ni.....sungguh2 gua bersemangat.....


Puan Saiman 'signning off...'


















2 comments:

CathJ said...

hehehehhehe.... cover story utk beli baju tu bah...

baru2 anak gua nampak gambar org mandi swimpool.. berabis lah dia minta bawa pi swimpool2 ni.. I cakap, ok nanti I tell daddy... nah aku cakap lah sama daddynya supaya bring the kids p vacation utk mandi2 swimpool... saya memang serius utk anak... belum ada hati mau p vacation sebab baju customer belum siap..hahahahha... tapi sudah kena cop oleh c daddy, buli2 dia ckp mama yg mau p vacation tapi guna nama anak... politik..

hishhhhhhhhhh....

Puan Saiman said...

My dear fren CJ,

Begi2 la 2 bah sebenarnya......

Warghkakakakaka........ Ini la Nama dia politik dalaman kan hahahahahaha......



Take care n hugs my dear fren.....