Perhatian!!!

Semua cerita ini adalah hakmilik Puan Saiman dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

Wednesday, April 6, 2011

I'm back.....


Salam….salam…..<---- sila2…jemput la minum….<--- sambil hidang milo panas, Nescafe panas, air sirap air dan pudding buah…..<----- orang yang melakukan kesilapan mmg begini ni….. menghilangkan diri tanpa pamit ….hahahahhahahahhha...jadi tanda meminta maaf maka belanjalah kawan2 minum kan ....errrr....belanja secara maya* la katakan...gua cakap SECARA MAYA*...bukan belanja Maya.......hahahahhahaa...opssss....kalau ada sepa2 nama dia Maya...sori la ah... Ok…sekarang gua melaporkan diri la…. Gua sihat walhafiat…keluarga gua sihat….parents gua pun sudah balik dari mengerjakan umrah..Syukur Alhamdulillah…. Gua menghilangkan diri, bukan juga gua ada pegi mana2….ada…gua di rumah…sibuk men’cat’2 perabot rumah….pegi tinguk jendela di kompleks membeli belah...maksudnya lepas penat tinguk barang2 sambil sakit2 hati...terus blah la pulang...... jadi kira dapat sakit 3 dlm 1 la...sakit kaki dapat, sebab penat pusing2...sakit hati dapat, sebab indak dapat beli...sakit kepala pun dapat, sebab mau memikir apa yang patut dibeli kalau ada duit...JADI...siapa2 yang dapat duit berlebih2 tu, jangan la lupa bagi2 sikit sini tempat gua...kira amal jariah sudah la kan....hahahahhahaa...




Ok...ini antara sebab2 kenapa gua tidak dapat apdet blog <---padahal malas bah tu, jadi kasih saja la alasan bah.....Mari kita tengok gambar...






Dua gambar di atas ni adalah gambar ruang tamu rumah gua. Meja tempat letak lampu dan kerusi bulat tempat letak pasu tu dulunya warna hitam dan coklet...gua belasah sampai jadi putih. Kemudian gua beli sticker bunga2 <--- sticker yang jenis rendam air....kemudian lekat dan jemur.....

Ini almari di ruang tamu.....

Ini ruang antara ruang tamu dan jalan ke meja makan.
Meja makan...patutnya ada 6 kerusi, tapi 2 kerusi gua halau ke belakang rumah. Gua anak beranak cuma 3 orang. Jadi guna 4 kerusi saja la....ekstra 1 kerusi supaya gua boleh angkat kaki atas kerusi ekstra....warghkakakakkakaa.........

Lapik meja dijahit sendiri oleh gua <--- sila kagum. Bukan pelapik meja jak gua jahit, gua juga menggunakan kekerasan jari2 dan tangan gua untuk jahit pelapis kerusi dan juga penutup almari. Bukan apa, almari tu <--- cuba tinguk gambar 3... tiada cermin maklumlah sebelum ni almari tu tempat laki gua letak buku2 dia, jadi lepas laki gua kemaskan bilik belajar, dan almari ni kena kasih keluar, terus gua rembat..... hahahahahaa.... dan oleh sebab gua indak mau barang2 di almari tu kena habuk, jadi gua pun buatlah penutup aka tabir....selamat barang2 gua dari dinodai oleh habuk.

Ok, stop.


p/s : apasal setiap kali gua masuk blog gua, susah betul ah...macam2 dia minta.....kadang2 terkejut jugak gua, bila kena kena kestau blog gua tidak dapat dicari...ataupun ada masalah....kenapa tu ah??




p/s/s : apasal gua selalu indak dapat jawab komen2 dalam blog gua sendiri.....bukan jak di blog gua, kalau gua mau mengomen di lain2 blog pun begitu juga...asal jak post....trus indak dapat....




p/s/s/s : owh....... kalau blog kamurang teda masalah macam gua, maknanya blog gua ni ada penunggu aka......ada antu blog......




p/s/s/s/s/s : *menurut kamus yang gua baca :Maya bermaksud (sesuatu) yg kelihatannya ada tetapi sebenarnya tidak ada, bayangan, khayalan: merenggangkan diri drpd ~ keduniaan yg penuh tipu daya. <-- sila kagum dengan kelebihan gua menggunakan kamus....hahahahhahaa








Puan Saiman 'signning off'.....

4 comments:

Sheila said...

Cantikkkkkk!!!!! Jealous ni tinguk. Mau jugak bikin tapi nda pandai.. haha..

AngeL BeaR said...

uih....lawa banar itu hasil kerja..kalah2 jual di kadai...sa mo juga buat tapi ndada la bakat mo jahit..kasi kuyak terrer la....sa mo pi mamam avocado sama ice cream dulu...hihihihi~

CathJ said...

heran juga kalau tidak dapat masuk blog sendiri tu... nah time utk ubah password sudah tu geng... (atau pun, itu lah padahnya kalau org malas update blog...hihihihihi...ampunnnnnnnn... puan... gua main2.... hihihihi)

and I betul2 impressed dengan kerja2 mengecat yg you buat and semua jahit menjahit tu... so beautiful!!!!!

nda sabar mau pi menziarah ni.. ;-p

carolchs said...

wow, english style decorating. cantik eh!