Perhatian!!!

Semua cerita ini adalah hakmilik Puan Saiman dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

Thursday, October 7, 2010

Susahnya kalau....

Apa kamurang rasa bila diberitahu oleh seseorang...

1) Setiap minggu bermimpi, orang yang dibenci cuba mencederakannya atau ingin membunuhnya......dalam mimpi bah....padahal orang tersebut telah 'tiada'... dan disangka bahawa keluarga orang yang 'tiada' itu masih berdendam dengan orang yang mendapat mimpi tersebut....

padahal kenyataan sebenarnya..... errr..... entahlah, mimpi mainan tidur. Lagipun, indak bagus kita berdendam dengan orang yang sudah 'tiada' kan....cuba2 la maafkan orang yang sudah 'tiada' tu, supaya dia pun aman di 'sana'...tapi bukan main lagi ko cakap sampai mati pun ko indak maafkan 'dia' kan...apa indak 'dia' balik2 datang dalam mimpi....ishhh...itupun mau gua ajar ka....gua ada cakap sama ko, tapi ko ada dengar ka...teda kan...

2) Bila mandi dan menyisir rambut, kelihatannya banyak rambut yang melekat di sikat dan dilantai dan terus berwasangka yang ada orang lain ingin membuat 'guna2' untuknya...

padahal kenyataan sebenarnya.....biasalah bila umur semakin 'bertambah' kan....lagipun bukan mau cakap apa la kan....yang ko pegi rebonding rambut ko tu apahal..... rambut ko rusak sudah lah, tapi gua malas mau cakap, nanti ko malu...lepas tu sepa yang susah..gua jugakan, gua kesian sama ko, sebab hari tu masak gua bawa ko jalan, gua terdengar orang cakap yagn rambut ko macam penyapu, kasar, keras dan rusak...ala ko pun tau bah.... bila gua kasih beli ko minyak rambut yang berbentuk kapsul..lepas tu ko pakai...baru rambut ko yang putus dan gugur tu ok kan...... tapi ko indak mengaku yang rambut ko rusak masa ko buat rebonding di 'kampung' ko kan.....

3) Bila angkat kain dari 'jemuran' dan mendapati najis burung telah melekat di kain yang diangkat...dan menyangka keluarganya di kampung akan mendapat malu kelak....Astagafirullah....

padahal kenyataan sebenarnya... 'jemuran' kain betul2 di bawah pokok nangka, ko pun tau bah, bila petang jak, ada la burung2 pulang ke sarang kan....jangan la bah, sangka bukan2.....'sigh'...

4) Setelah membersihkan rumah, dan ternampak 'cacing tanah' di lantai rumah...dan cacing tersebut disangka ANAK ULAR....isshhhh...macam cerita ULAR EMAS la pulak kan...

padahal kenyataan sebenarnya.........biasalah rumah kadang2 dimasuki oleh binatang kan...maklumlah rumah teres.... depan belakang ada parit... kadang2 ulat gonggok, siput babi, dan kadang2 lipan jugak akan menyinggah..jangan ko lupa, binatang2 ni masuk dari saluran kamar mandi. Kan saluran air mandi keluar terus ke parit belakang...ko lupa....

5) Selesai masak dan mendapati seekor LALAT membunuh diri dalam periuk belanga....dan ko mati2 sangka bahawa terdapat kuasa AJAIB Gaban kuasa ke 12, bersama transformer kuning melawan makhluk asing di padang pasir, telah memasukkan lalat dalam periuk belanga......oh ya Gaban, transformers dan makhluk asing tersebut adalah transparent..indak nampak..... mau guna mata ajaib baru nampak....

padahal kenyataan sebenarnya... yang ko indak tutup periuk tu bagus2 kenapa.... ini ko tutup tapi penutupnya senget...NGOK........

6) Memegang sesuatu dan terlepas dari tangan ketika mengelap atau mencuci piring...dan terus menyangka musibah akan berlaku....

padahal kenyataan sebenarnya.... asyik ingat cerita sinetron di tv.... kadang2....bila gua masak atau kita sama2 di dapur, ko kasih cerita kisah sinetron yang kini setiap hari di tonton di tv... dan gua tau, anak gua sering juga disuruh masuk ke bilik gua untuk nonton katun......

Itu baru 6 tu..belum lagi yang lain.....


p/s : apa ko ingat ko Siti Nurhaleeja atau Shila Majit atau Jastin Biber..... orang mau bikin2 sama ko... gua suruh ko berhenti keja ko indak mau.... sudah2 la tu. Kita masing2 ada kepercayaan masing2..tapi kalau sudah lebih2 tu....gua anak beranak pun bosan juga....Oh ya... sama satu lagi, tulung la bah, ko ingat kalau ko indak keja sama gua, gua susah...tolong sket..... sepa majikan sepa maid ni.... kadang2 pening jugak kepala gua ni.
p/s/s : tulung la jangan muncung mulut, bila gua minta ko buat keja ah.. gua bayar gaji ko setengah ribu setiap bulan..... ingat tu....apa ko ingat ko keja free2 ka... segala mak nenek sabun termasuk la deoderant gua yang supply kasih ko....banyak songeh pula ko sekrg ah.....
p/s/s/s : semalam gua tanya dia, gua cakap bila dia mau berhenti kerja, dan jangan sampai gua yang berhentikan dia......*terus dia sunyi sepi tanpa jawapan*... padahal dulu, bukan main lagi dia cakap dia mau berhenti keja sampai pas dia tamat tempoh lagi 2 bulan..... gua ni tunggu ko cakap jak, gua ni kalau teda maid ok jgk bah..keja rumah tu di hujung jari gua jak tu <--- wahhh riak ni...biasalah gua kan lemah lembut, gebu dan baik hati, muahahhahhaha..daripada kasih dia gaji begitu banyak, bagus lagi bikin gua beli gelang emas...opsssss.....tersebut pula...hahahahahaha


Puan Saiman yang cantik dan gebu 'signning off'.....

7 comments:

Wyne Ren @ Mauve Ocean Blue said...

Puan, high demand juga maid ko? Dia minta gaji berapa RM1k, RM2k...cewahhh, suru dia buat keja ko di opis lah kalu mcm tu...hehe

AngeL BeaR said...

susa juga ada maid mcm tu...staff sa pun mcm tu jugak la. demand gaji lebih, kerja seciput pun susa mo nampak. tunggu masa mo kasi berenti jak tu... =.=

ps: sorry teda dpat hadir hari tu...ada event sa sana likas teda dpat eskep...uhuhuhu~~~

HoneyBUZZin said...

Terhibur sangat Honey ngan posting kali ini...waa...tia sangka lalat membunuh diri arr...arhahaha.....
Bah..pelan-pelan...

CathJ said...

hahahhahaha.... 1-6 semua pun aku support your komen... mcm ni lah kalau sudah percaya tahyul terlampau2... saya paling malas tu...

Nah! aku baru terfikir2 mau ambil maid (berbelah jantung jiwa raga ku... terbaca ini.. uh... cancel... nda mau...)

tapi memang aku nda mau pun... malas mau mengurus hal maid2 lagi ni... sudah lah pening mengawal budak... nanti silap hari bulan mengawal maid yg manja lagi...eeee..... malas hihihi... cancel.. cancel.. hahahahha

Puan Saiman said...

MK,

itulah bah kan, klu sdh lama keja tu, klu indak silap, mau 4 tahun bah sdh dia keja. Jadi dia get used sdh keja harian dia, JADI klu sia minta dia buat yg bukan keja harian dia, mcm kemas tu STOR.. nah...muncung sdh mulut dia tu. Padahal satu hari dia sendiri jak di rumah.... anak sia cuma plg masa lunch jak, itupun anak sia plg mkn sama mandi jak, lps tu pegi tuition sampai jam 5.00...

Btul urg ckp, makin lama keja makin naik kepala bah....


take care n hugs my fren...

---------------------------------

Angelbear,

nah... mmg betul tu dik.... skrg ni kalau ada kakak srh dia buat something lps tu dia indak buat kan, bila kakak tny balik...nah...mcm2 alasan la dia bagi tu, blum lagi alasan dia ckp, 'smlm sia mimpi, sia kena kejar anjing warna belang hitam putih'...nah *pingsan*..

p/s : indak apa adikku.... lain kali ada lagi tu...hahahahahaha....

take care n hugs sis

---------------------------------

adikku Honey,

kesian bah tu lalat, terpaksa membunuh diri demi mencari makananan sesuap makanan...hahahahahaha, psl urg lain yg menyengetkan tutup periuk, yg jadi mangsanya adalah lalat..hahahahhaa

take care n hugs sis...

----------------------------------

my dear fren,

sebetulnya kan, my maid tu sebenarnya ok...buat keja mmg bagus..rumah bersih, kain baju dia cuci mmg bersih..TAPI gua perasan kalau gua ada bercuti dan minta dia kemas apa2 kan, dan dia terlepas sinetron....nah..sana la nmpk kemuncungan dia tu.


take care n hugs my fren...

Uncle Lee said...

Hello Puan Saiman, saya pinjam you my maid, Katrina.
Pandai chuchi baju, ha ha.
Just kidding.
Hope everything turns out okay.
Best regards, Lee.

Puan Saiman said...

U.Lee,

errr Katrina....tq gor the offer...*sambil jeling my hubby*...hahahahhahahahahaha

terima kasih sbb singgah U.Lee..