Perhatian!!!

Semua cerita ini adalah hakmilik Puan Saiman dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

Thursday, October 14, 2010

Pengkritik terhebat !!!

Ada bah gua kenal beberapa pengkritik terhebat di alam semesta ni... teda urang bulih lawan dia ni.... apa yang si dia ni indak pandai... ini adalah kritikan2 yang pernah gua dengar sendiri........rasanya gua pernah ceritakan tabiat 'pelik' urg2 ni, ini kejadian dialami oleh gua baru2 ni....

Kalau si dia ni pergi rumah urang lain, mesti si dia ni akan cakap...

1) La....rumah ko ni, kecil juga. Susah betul mau buat kenduri atau makan2 di sini ni. Kalau ada kerja2 kawin ka, urang meninggal ka, mana la ko kasih duduk tetamu ko ni....

2) La...pasu dalam rumah ko ni bah, ko beli di mana..cubalah ko beli pasu yang jual di sana **** sebab tu kedai tu jual barang berkualiti lagi tu, beli jak bah.... ni pasu ko ni, sekali jatuh terus pecah.... wah!!! ko pakai tv nipis pula ah...alala...kenapa ko beli yang 21 inci jak, cubalah ko beli 42 inci barulah 'cun' rumah ko.....

3) La.... kenapa ko indak renovate dapur ko sampai belakang ni... cuba ko kasih pecah ini sama ini..barulah luas dapur ko.... tu kabinet ko tu, berapa la ko bikin tu. Cubalah ko bikin kabinet dapur ko warna putih, barulah 'cun'....
Urang begini patut dijawab ----> Hoi aunty..... ini rumah orang la, suka hati tuan rumah ni la mau buat rumah dia macam mana..yang ko sibuk kenapa...oh ya, mana ko tinggal aunty...ohhh...atas tanah kerajaan pula kan....eerrr.. bukan anak menantu sama cucu ko pun tinggal sama ko ka...Jadi..... DIAM....

Kalau si dia ni pegi rumah 'kenduri' orang..standard la kalau si dia 'buka' mulut begini....

1) La...nama saja kenduri..apa la ni lauk..semua pun lauk katering, cuba la kalau kena masak sendiri, lagi sedap ni...

2) La... punya la lokek... kasih gula2 pun 2 biji saja, cubalah kasih 4 atau 5 biji ka....

3) La.... ko tinguk bah khemah yg dia sewa ni, langsung teda kipas... cubalah letak kipas, indaklah urang kepanasan...
Patutnya di jawab begini -----> Hoi aunty...ko bayar ka ni, bukan kan.... lain kali kalau indak suka, jangan datang...jadi DIAM.....
Ini paling HEBAT, kalau si dia ni pergi rumah orang meninggal.... adakah patut kalau di cakap begini...
1) Kesian...meninggal sudah dia.... eh... mana satu bini dia ni, bukan 2 ka bini dia ni.... mana bini tua, mana bini muda....
2) Berapa urang bah anak si X ni..mana bah pegi semua anak2 dia... mana satu anak dia...keja apa.... sudah kawin...berapa urang cucu dia....macam ada masalah bah dia sama kawan kita keja tu kan....sudah ok ka durang tu ah....
3) Isshhhh....kesian bah...muda2 lagi sudah tiada..itulah bah banyak betul sakit...... itulah kalau indak pandai jaga makan...
Patutnya di buat begini -----> *panggg* (bunyi penampar).....
Nah... indak ko rasa macam mau tampar jak urang begini ni...lebih2 lagi kalau si dia duduk di sebelah kita kan... tujuan kita pegi rumah orang, terutama orang yang sedang menghadapi kesusahan, kita datang melawat dan cuba meringankan kesusahan yang dihadapi oleh tuan rumah...tapi kalau rasa2 datang bawa mulut.....urang begini ni, kalau kena 'hint2' pun, indak jugak faham2 tu... kena jeling2 pun pun indak juga faham2...jadi, bagus jugak kalau kena penampar kan...
TAPI...sebagai seorang wanita yang baik hati, sopan santun, berhemah, bersabar dan sayang pada suami *aikkk tiba2* <-- err Yang...gelang jgn lupa ah...muahahhahaha...... oh sambung cerita, gua indak akan buat begini, mau tampar urang, bikin sakit tangan gua jak, ..paling2 gua buat...berdiri dan pindah tempat duduk..abis cerita...
Puan Saiman 'signning off'.....

8 comments:

Just said...

BIKIN PANAS!!!! Mana sdh cermin tu aa.. lg basar lg bagus! Tp klu nda phm bhs pun teda guna jg kan... Grrrr..

Puan Saiman said...

nah.... itu baru itu tu di... belum lagi dia tny mana beli kain, jahit di mana, tu kain murah, tu tukang jahit indak pandai jahit....

urg begini ni kan, indak kena jemput pun dtg jgk tu....


kin panas

take care n hugs sis

CathJ said...

Bikin panasssssss tu org tu tauuuu..... eeeeeeeeeeeee..... hihihihi...

AngeL BeaR said...

fuhyoooo...lawa py statement dia kasi......kalau me...dari awal sampai akhir bunyi dia "Panggggggg~~~~" saja tu paling ngam dikasi diam terus...

mmg ada urang mcm tu di mana2...kalau sa urang gini menyesal la duduk dekat sa...mmg ada la sa kasi laser balik....padan muka dia.

Shirley S Wong said...

hahahaha...pernah sia jumpa org2 mcm ni...sebiji dgn apa yg puan saiman cakap d atas hahaha...
Memang org mcm ni patut d beri *paaaaang* < penampar hahaha...
Tapi sia pun mcm puan juga...sabar, baik hati dan jaga kecantikkan nanti rusak hahaha

Puan Saiman said...

CJ,

mmg bikin panas, kalau ikutkan hati gua, mau jak gua bagi penampar, muahahahhahaa...<-- ada hati bah kunu mau tampar urang...

take care n hugs


-----------------------------------

adikku Angelbear,

ada jgk urg sound depan2 tu, tapi indak jugah bah pandai faham2... yg bikin panas tu, menjawab lagi tu...tu yg bagus kasih penampar sekali kan.... tapi takut pula tu gigi palsu dia abis terpelanting.....mahal bah gigi palsu...muahhahahahahaa

take care n hugs sis

----------------------------------

adikku shirley,

nah....mmg gitu tu dik...rasanya mana2 tempat ada bah urg gini ni kan.

Psstt dik... bukan apa bah tu kan..sebagai seorang wanita yang menjaga kesopanan dan kecantikan, mana mau tampar urg kan, muahahahhahaha...nnt bulih sdh kita buat grup...kita kasih nama grup kita...wanita yang memendam perasaan aka bersabar dan sopan santun dan menjaga kecantikan...muahahahahahaha.. padahal dlm hati menyumpah berabis kan....

take care n hugs...

Rosc said...

baca crita ko nie pun aku sudah gerigitan apa lah punya manusia tu!!!! mengalahkan mami jarum!!!

Puan Saiman said...

Roscy my fren,

urg begini ni, klu mami jarum pun nampak, drng pun guling2 bah di lantai... bukan dengki tapi kalah bah tu gaya sama mami jarum....

take care n hugs