Perhatian!!!

Semua cerita ini adalah hakmilik Puan Saiman dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

Thursday, August 5, 2010

Bukan jual minyak

Elloooo kawan2...apa kabar? Gua harap semua sihat2 saja. Kalau demam ka, batuk ka, atau selesema ka, cepat2 la pegi klinik. Oh ya, cakap pasal selesema sama batuk ni, kamurang pernah ka dengar pasal minyak burung unta atau 'Big Bird's Lamborian'. Nanti..sabar2...gua bukan mau jual minyak.... tapi gua pakai ni minyak. Gua rasa bagus. Mummy gua pun pakai ni minyak, adik beradik gua semua pakai ni minyak, termasuklah bibik gua.


Ok. Gambar di bawah ni minyak2 yang ada di rumah gua. Gua rasa minyak ni memang sesuai dipakai oleh wanita. Mummy ngan adik2 perempuan gua semua ada minyak ni. Bukan apa, minyak ni paling bagus kalau digunakan oleh perempuan yang lepas bersalin. Tapi yang bujang pun ok bah, asal saja perempuan. Opsss....jangan salah sangka, gua bukan jual minyak ni. Sebenarnya gua mau tunjukkan kegilaan gua terhadap minyak ni. Gua tidaklah peduli apa yang tertulis di botol tu iaitu selain mencantikkan kulit, sakit perut, bla..bla..bla, ianya juga memecahkan SELULIT...hehehehe...Ok, lupakan pasal selulit. Apa yang gua mau ceritakan adalah kadang2 sebagai seorang wanita yang matang aka berumur...hahahahaha...ok, tidak lucu.... kadang2 terasa badan kita ni macam sejuk panas kan. Kadang2 di luar rumah punyalah panas, dalam bilik kita, tidak kita pasang penghawa dingin atau kipas, tapi tu badan sejuk2 kan, kadang2 macam terasa mau demam. Jadi gua, sapukan minyak ni di seluruh badan gua, pakai baju tidur aka baju kelawar, masuk selimut...best owhhh tidur. Tapi dengan syarat janganlah pula tu tangan gatal, pegi kasih 'on' tu penghawa dingin, atau tu kipas berputar laju. Lagi perlahan pusingan kipas lagi bagus.
Gambar pertama dari sebelah kiri. Botol yang masih 'dara'. Belum lagi dibuka. Itu stok gua. Botol kedua dari kiri, sudah dibuka dan tinggal sedikit. Itu yang ada stok tu. Botol ketiga, untuk gosok kaki gua, maklumlah kaki gua ni kan gebu, jadi kenalah di sapu minyak selalu. Dan botol yang terakhir, pertama kanan, itu pula bibik gua punya. Gua belikan untuk bibik. Dia pun cakap, minyak ni bagus dan kalau habis kontrak nanti, dia minta beli 1 dozen untuk dibawa pulang kampung <-- lama lagi habis kontrak ko bibik oiiii.... ada 3 tahun lagi. Sempat lagi tokei minyak ni , beli kilang besar...hehehehehehe.
Oh ya, gua suka pakai minyak yang kiri tu. Tapi harga dia mahal RM28 berbanding ngan botol sebelah kanan pertama dan kedua tu, cuma RM9. Gua tidak tahu macam mana mau kasih terang, tapi memang beza la rasa dia. Dan yang paling penting minyak yang gua suka tu wangi papermint....

Ok... gua berhenti dulu promosi minyak ni, tapi percaya la gua tiada apa2 kepentingan dalam penjualan minyak ni. Kalau gua rasa bagus, gua berkongsi sebenarnya. Tapi sila sedia maklum, lain orang lain kesannya. Jadi kepada sesiapa yang suka mencuba, sila la cuba, kalau tidak mau pun tidak apa....gua sekadar berkongsi....ehem..tiada paksaan...Oh ya satu lagi, kalau ada sang suami yang baca ni, dan kalau isteri anda selalu komplen sakit bahu dan belakang, cuba cari minyak ni. Dan suruh ister anda sapu di perut, dada dan leher, kemudian anda bolehlah tolong sapu di bahagian bahu dan belakang badan isteri anda. Kemudian suruh dia tidur dan berselimut, esok pagi isteri anda akan bangun dengan riang dan ria sebab, sakit2 atau bisa2 belakang akan hilang <---- isshhhh.... bunyinya macam penjual minyak sudah kan. Ok. Stop.


Gua ada lagi satu cerita. Pernahkah kamurang salah hantar sms. Kamu mau hantar sms kepada si A, tapi terhantar pula sama si B. Tidak kisahlah sms pasal apa kan. Ok, ini terjadi sama gua pagi ni...


Pagi ni, gua sms adik angkat gua. Adik angkat gua ni perempuan. Satu ofis sama gua. Sudah 2 tahun adik ni ikut gua. Pagi dan petang. Bayangkan...2 tahun dia ikut gua. Pergi kerja sama2, makan pun sama2 (walaupun lain Bahagian). Sehinggalah 3 bulan lepas, Jarang sudah dia ikut gua,sebab adik angkat gua ni sudah beli kereta :-( gua sedih sebab tiada sudah peneman gua pegi kerja. Walaupun begitu, setiap hari jugak kami jumpa sebab kami pegi breakfast atau lunch. Tapi sejak kebelakangan ni kami jarang2 sudah jumpa sebab adik ni 'bayar puasa'. Namun...gua akan sms adik ni, hampir setiap hari. Ataupun selang2 sehari. Dijadikan cerita.... pagi ni seperti biasa, gua sms la dia, jam 7.30 pagi....gua taip begini...



'Adik, kakak rindu adik la...'.
Gua memang panggil dia adik..


Lama gua tunggu.... tidak jugak adik tu balas2 sms gua...sabar jak gua tunggu. Bukan apa, adik ni, kalau gua sms, selalunya laju saja dijawab, tapi gua menyedapkan hati, dalam hati gua, owh..mungkin dia sibuk ni. Sampailah jam 10.30 pagi, gua periksa la sms yang gua hantar untuk adik tu....sekali punyalah gua terkejut. Kamurang tau tu sms gua TERhantar sama siapa ---> budak lelaki yang buat pagar rumah gua...nah..indak kamurang tu. Punyalah gua malu. Ini lah bah kalau hantar sms indak periksa betul2 bah kan. Adehhhh..... terpaksa la gua kasih terang sama tu budak lelaki, yang gua tersalah hantar sms... kamurang tau apa tu budak jawab gua...

'kambang bulu sia kak... bila kak hntr 2 mesej. Dlm hati sia, ngapa kakak ni..'



Nah..indak kamurang tu..'kambang bah bulu dia..' cisss, bikin malu bah.. Bukan jugak budak bah, umur tu lelaki pun 29 sudah, tapi bikin malu jugak kan...Astaga... (tepuk dahi)...
Tapi biasalah bah kan sms, siapa2 pun bulih silap. Tapi apa kes...adik ipar gua. Ada orang kol guna talian telefon rumah durang. Ini antara perbualan....
Kringgg...kring... <--- bukan apa, mana la tau kamurang semua sudah pakai henfon, sampai bunyi telefon rumah pun indak sudah kamurang tau....
Ipar gua : Hello...
Orang salah nombor (OSN): Hello..ada Amat ka....
Ipar gua : Tiada dia di sini...
OSN : Ok, tidak apa... (terus letak telefon)
Tidak sampai 2 minit... Kringgg....kringg

Ipar gua : Hello...

OSN : Ada Amat...

Ipar gua : Tiada dia sini....

OSN : Dia pigi mana ah...

Ipar gua : Pigi tamu dia, pigi beli belacan...

OSN : Pigi mana (terkejut)...

Ipar gua : Dia pigi beli belacan...

OSN : Oh... indak apa la...

Nah..terus bah tu orang tidak lagi telefon..... hahahahhaha.... heran kali tu orang, bila lagi kawan dia tu pegi beli belacan..di tamu pulak tu..hahahhahaha...

Tamat.

Puan Saiman 'signning off'....













10 comments:

AngeL BeaR said...

wor....mana mo bili itu minyak...mcm best pula mo try..sebab selalu sakit bahu ni....

hahahaha..pasal salah antar sms tu..byk kali suda sa kena....kantoi ba lovey dovey sama bf..tau2 terkirim sama kawan sa....hahahahahha...tu la sekali sms masuk, 2-3 urang antar...trus teda tau reply sama sepa suda... =p

Puan Saiman said...

Adikku Angel Bear,

kalau area Putatan, dalam tu bangunan Server ada kedai ubat tu. Masuk main door Servay Putatan, tu kedai ubat sebelah kiri (dalam Servay). Ada tu jual sana. Di Putatan ada Maybank, sebelum Maybank ada kedai jual peralatan elektrik di hujung kedai. Sebelah tu ada kedai jual ubat-ubatan, pun ada jual di sana. Tapi selalunya ini minyak ada kena jual di kedai2 ubat atau jamu. Jakau difarmasi 'terkenal' tiada ni minyak kena jual. Adik cuba2 la cari ah...tapi kalau tidak juga jumpa, bulih bah kakak tolong belikan. Nanti kita jumpa jak di mana2...'wink'..oh ya, bayaran tambahan tidak dikenakan..hehehehehe

hhahahahahaha... adik tau, pernah tu, kakak hantar la sms sama hubby kakak, siap ayat berbunga2 lagi tu, last2, tu adik angkat kakak yang balas......adehhhh....malu besar bah......kihkihkihkih....

take care n hugs

Cath J said...

wakakkakakakkakaka..... rindu lagi tu....ketawa sia 1 org... pukul 12 tengah mlm lagi ni...heran laki ku...hahahhahaha

Cath J said...

eh... lupa pula pasal minyak... mcm mau cuba utk laki ku la ni(aik.. nda lagi mau mengaku sendiri mau pakai, pasal badan selalu lenguh2...hahahahha... kasih salah laki ja lah... ;-p)

mana yg bagus tu mui... mau order sebotol lu lah ni... ok kah kalau di pos tu? email me ya..tq

Puan Saiman said...

CJ, my dear fren,

kihkihkihkih...itulah bah kecuaian yang tidak disengajakan. Sia rasakan tu budak indak dpt tidur kali, trauma kali sdh dia.

Sia rasa semua pun bagus. Tapi yang paling sia suka yang hijau tu. Mahal sikit tapi wangi bah, harga dia RM28, yang lain tu cuma RM9. Bulih bah. Kalau ko mau, bulih bah, sia tulung beli. Nanti sia kirim sama ko. Kita pakai pos laju la. Amcm....

p/s : pssttt CJ, ko tau, walaupun di botol tu kena tulis, tidak sesuai untuk kanak2, tapi sia kasih pakai jgk sama anak sia. Kalau tu anak sia start batuk sama selesema kan, sia letak 3 atau 4 titik di telapak tangan, sapu di kedua talapak tangan, lepas tu baru sia kasih sapu di perut, dada, leher sama belakang anak sia. Anak sia komplen jgk pedas, tapi sia mau lap badan dia, indak jgk dia mau. Ko tau, tidak jadi tu batuk sama selesema...hehehehe

Puan Saiman said...

alamak CJ, lupa pulak...take care n hugs...hehehehehe

Shirley S Wong said...

hahahaha...seperti biasa bila baca blog puan saiman mesti BEST bah.... kesukaan sia membaca..^_^
Wah,best juga minyak tu kan...nanti sia pigi cari tu.

Pasal salah sms tu bah...punya lah lawak...hahaha...buli2 puan saiman salah hantar hahaha... sia pun pernah tu mcm tu....

Nah, baru tau tu OSN...kana dia pukulan belacan terus terdiam hahaha

Puan Saiman said...

my fren Shirley,

nah....kalau ko ada masa free, sila la cubuk2 ni blog...hehehehhee.. tidak jugak bah sia ni pandai bercerita, sikit2 saja bah (chewahhh....jgn ko kambang sudah sia ni, sib baik ko indak nampak)..hehehehehehehe..... ya, tu minyak bagus tu... cubalah...

HAiyaa... tu sms ah..betul2 bikin malu sia bah....tapi klu sia ingat2 balik, ketawa jgk sia bah..

Ya bah, apa indak bah, tu urg pun sudah la balik2 telefon, tidak lagi pandai cakap tq, nah!!! sekali kena sama ipar sia, trus bah tu OSN binggung...hahahahahaha

HoneyBUZZin said...

Hahaha...sia pun penah tersilap hantar msg..nasib baik tia kana balas..kin malu jak.
Tapi ada juga yang tersalah hantar msg pada Honey...message seorang perempuan ditinggalkan seorang lelaki...dan sia lah lelaki yg jahat itu. Disuruhnya sia p gantung diri. Cisss!
Cilakak punya mandak!

SJB said...

Hahahahaha sampai kembang bulu tu lelaki. Lucu ni.