Perhatian!!!

Semua cerita ini adalah hakmilik Puan Saiman dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

Friday, April 30, 2010

Kenapa gua suka hari Jumaat


Kenapa gua suka hari Jumaat atau kita sebut begini , ari lima bah kan...
Gua suka sebab....

1)Bisuk ari enam - bulih la bah bangun lambat <--- nah, tembirang lagi ni. Pecaya la, tu mata bangun awal tu. Tu anak gua lagilah bangun awal. Padahal kalau masa sekolah, mau terkeluar ni anak tekak, balik2 panggil kasih bangun.

2) Kalau ari enam - gua bulih pegi tamu. Wah...gua suka pegi tamu. Sebab gua bulih beli ayam, telur ayam, sayur2 kampung, kuih2 kering<--yang ini indak bulih tembirang. Semua ni laki gua yang bayar. Ya la bah kan, bini dia yang cantik dan gebu ni, mana bulih kasih keluar duit...ala, kamurang lupa ka?? Kan gua belum beli gelang...kahkahkahkahkahkah (termbirang bah ni, padahal mimangpun tu laki yang bayar)

3) Ari enam, gua pegi breakfast sama laki ngan anak gua. Begini la bah rutin kami setiap ari 6. Yang ini pulak, kadang2 jak gua bayar. Kadang2 laki gua bayar, tapi selalu dia la bah bayar, bukan anak gua tapi laki gua la bah...ini pun indak tembirang, nanti berdusa bah kan.

4) Gua suka ari 6 sebab, asal jak ari 5, malam ari 6, mesti tu laki gua bawa gua jalan sama anak gua. Kadang2 bukan pegi mana pun, pusing2 jak di KK, paling jauh pun pegi Mc D drive tru' tu. Kalau pusing2 jak dalam kereta, gua indak turun kereta sebab gua pakai seksi.... gua cuma pakai (baju tidur kelawar - nah abis bah baju kelawar kena pakai oleh dua, kahkahkahkahkahkah) sama tudung jak. Jadi kalau kamurang mau bawa gua pegi dangdut.... buking la gua awal2. Bukan apa, gua ni kadang2 buat kerja undercover...kahkahkhakhakahkah..itu yang pakai baju tidur tu..... Ya la bah, perempuan yang cantik2 saja bah yang buat kerja undercover (undercover sebab naik kereta pakai baju tidur - kalau la tu tayar pancit, nah abis...kahkahkahkhakah...palis2 kan). Bukan juga mau turun kereta kan, jadi indak payah la bah gua pakai cantik2 kan.

5) Gua suka hari 5 sebab - masa kerja pendek saja.... masa lunch pannnjanngggg....nah, kalau masa lunch tu, bulih la gua pegi beronggeng aka jln berlenggang2 kangkung pegi lunch sama kawan undercover gua. Tu laki jangan harap la bah mau kasih kawan... bukan apa bah tu, tu laki gua kan laki yang paling ensom (nah...ini mau ambil hati bah ni, mana tau tu laki kasih beli gelang kan), pegi sembahyang jumaat la ging. Itu pun bukan selalu gua pegi beronggeng. Sebab gua ni kan mama yang paling bertanggungjawab, baik hati, cantik, prihatin<-- nah, gua sedang memuji diri sendiri tu ah... tukang ambil anak gua pulang kalau hari 5, jadi kadang2 malas jugak gua mau pegi lunch kalau sudah di rumah..malas sudah mau keluar balik, save jugak duit kan... abis mau beli gelang bah ni....kahkahkahkahkahkahkah...

6) Gua suka hari 5 sebab....terutama hari ni, sebab malam ni cuma gua ngan laki gua jak pegi dating. Anak gua tinggal di rumah sama bibik. Wah.. indak sabar gua ni.... (yeiii... bagus kalau kena kasih beli gelang ni kan).....kihkihkihkihkihkih... bukan beli gelang bah, bukan jugak mau pg tinguk wayang. Tu laki cakap, sesekali jalan berdua-duaan, ok jugak. Lama tul sudah gua kena janji ni. Tu yang mau buat perjumpaan sama geng2 pun indak dapat. Berbulan sudah geng, gua kena janji.

p/s : mau beli gelang adalah imaginasi gua semata2...sebab kan, mana2 jak gelang2 yg cantik2.. yang murah2 mau mampus teda la pulak kena jual, bagus kalau murah ni mahal2, sana la bah durang tayang2 di cermin... nasib baik gua ni kuat iman, kalau indak, sana la gua nangis2 macam anak gua minta beli mainan sama laki gua. Jadi gua kalau limpas tu kedai emas, gua mimang indak layan la (ishhh...tembirang bah kan, padahal, badan jalan depan, tu kepala tatap pusing punya bah)..kahkahkahkahkah...bah sepa yang indak tertarik bah kan, tu dalam poket saja indak mengizinkan bah.

p/s/s : bisuk tengahari, laki gua mau bawa gua sama anak gua pegi cari kabus.... ya bah kabus... anak gua tanya gua apa beza antara kabus sama awan.. biasalah bah urang cantik dan pandai kan, gua cuma jawab, tanya Papa...kahkahkahkahkahkahkah...jadi fikir punya fikir, tu laki gua bawa kami pegi cari kabus sama awan la bah. Nah... nantilah gua kasih cerita ah...gua mau pegi mana ah.... tu laki gua bilang semalam bila gua tanya 'sini2 jak bah'.... Bah syukur2 la bah kena bawa jalan2 kan (walaupun mula2 gua sangka gua kena bawa pegi tempat si SJB....kahkahkahkahkahkah)<---ok kawan2, ada unsur2 perasan kena bawa di tempat sejuk yer.....
Ok la...gua sekarang ni mau isi borang 'hasil'. Walaupun gua gaji kecil, gua tetap menjalankan tugas sebagai seorang pembayar cukai yer... yeiii bagus kalau kena pun (maklumlah tu gaji telampau banyak bah, sampai hasil pun indak sampai hati mau minta..kahkahkahkahkah....)...
Bah, bagus la gua berhenti, kalau indak, ntah apa la lagi melalut2 ni....
Oh ya, utk makluman, Jumaat adalah Penghulu hari bagi orang Islam....
Puan Saiman 'sign out'.....

9 comments:

Shirley S Wong said...

gelang...? sama lah kita ni Puan Saiman...ada sia mau target itu galang di saaaaaaaaaaaaaaaaaaana tapi c laki ni pura2 lagi ndak paham.....hish,menyampah....! Kakaka....

SJB said...

Mana tahu tiba tiba laki kau bawah pigi sini tengok Niagara Falls kan. Nah mana kau tahu, boleh juga kita jumpa hehehe.

Bah good luck dengan gelang idaman kau tu k. Harap harap kau dapat heheh.

Puan Saiman said...

Shirley- hahahahhahha....ada sudah pulak gelang idaman ko ah..... ya bah kan, mmg la bah tu laki begitu. Sia kan, pura2 sia tinguk2 gelang kan yg kena pamer, sekali sia tinguk tu laki kan... saaannnnnaaaaa sudah daapppaaan jalan, kadang2kan pandai ilang lagi tu... ishhh..kin panas ohh kan...

SJB-ya kan, mudah2an masin mulut ko oh....hehehehehe....

Nah, tu galang tu entah la bila la kena kasih beli ni.... belum lagi minta beli, baru pg tinguk, skali sia tinguk tu laki sia kan, ilang bah, padahal baru jugak ada di belakang sia tu.... (pssttt SJB, jgn2 tu laki sia ada ilmu ghaib kali kan, nanti sia mau tanya dia owh...kahkahkahkahkahkahkah)

Shirley S Wong said...

Betul tu.....baru kita mau tunjuk tu nah galang yg kita mau...sudah dia jln capat2 pi di dapan....silaka hahaha.....

Cath J said...

gelang og gelang kena engkau bulat hahahhahaha..... gelanggg terus ni kawan.... ^_^

politic lagi sikit pasti dapat...hahahahahhaha.. (hantu jembalang ni)

Puan Saiman said...

CJ.....

kahkahkahkahakahkhakhakah...bagus jugak tu ramai2 kita pg beli gelang... sia dingar tu harga emas turun sikit, dulu RM150++ 1gram, skrg ni RM130++ sdh...mari CJ...'wink'..

Uncle Lee said...

Hello Puan Saiman, just dropped by say hello.
You have a pleasant weekend, Lee.

Uncle Lee said...

Hi Puan Saiman, saya lupa, you have a happy mother's day. Stay young, stay beautiful, Lee.

Puan Saiman said...

Uncle Lee,

terima kasih atas ucapan tersebut.

Sekarang ni saya dilanda pemyakit Malas... Malas mau update blog.

Terima kasih sebab singgah...