Perhatian!!!

Semua cerita ini adalah hakmilik Puan Saiman dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

Friday, June 17, 2011

Bila bertentangan mata..


Kelmarin petang, gua terima 1 sms.... ada urang mau jumpa malam....lebih kurang jam 8.00-8.30 mlm....gua tanpa was2 dan tanpa ragu2 terus bagi persetujuan niii......belum lagi tanya laki pun...gua gerenti laki gua mmg suruh punya la. Lagipun, gua sudah informed laki gua 2 hari lepas, kemungkinan dalam 1,2 hari ni gua akan keluar jumpa kawan lama. Jadi tu laki pun memang awal2 lagi sudah bagi green light, cuma gua ni kalau malam malas sikit mau drive....jadi bila gua sudah said yes...baru kol laki...bulih minta antar ka tidak, lagipun kebetulan gua di rumah parents gua, jadi dari rumah parents gua ke tempat date tu, memang la tidak jauh < errrr kalau naik kereta la, kalau jalan kaki...bulih putus jugak selipar jipun....


Sib baik laki gua sudi antar...mula2 gua sangka sahabat yg gua mau jumpa ni ada bw laki, klu dia bawa laki, gua pun mau angkut laki juga la. Tapi laki sahabat gua tu outstation, jadi terus tu laki pun indak mau join....dia bilang....


'nanti kamurang ketawa2....sia indak tau mau buat apa.....'


Bagus la yangg oiiii....ada kesedaran.......<--- warghkakakakkaa......senang hati gua, bulih la gua cerita ngan aman dan damai.....



Inilah sahabat yang gua jumpa tu........taadaaaaaaa......... walaupun kena bagitau last minute, gua tetap bersemangat mau jumpa sahabat gua ni. Maklumlah dia kan tinggal jauuhhhhhh....mau naik kapal terbang lagi, baru dapat jumpa. Jadi sebelum dia berangkut balik.....bagus la gua jumpa dia......


Nampak tu senyuman kegembiraan.....percaya atau tidak....last jumpa 2 hari lepas...itu pun tidak sampai 15 minit cerita...sebelum tu....tttiiiiidaaaak la pernah jumpa...last jumpa....last paper SPM....1992.....nah, kamurang kira la sendiri, berapa tahun sudah kami indak jumpa tu......



Siok...siokkk cerita, tiba2 kami nampak si J ni ketawa, gua pun apa lagi, cepat2 ambil kamera, terus ambil gambar dia.......kiut kan......




Sekali tinguk...rupanya dia menangis.....ketawa lagi kami.....bukan kami ketawa sebab si J ni menangis, tapi mula2 kami sangka dia ketawa...rupanya dia menangis.....adeeiiiiii....kiut tul cara dia nangis....



Rupanya dia nangis sebab tertelan tu coklat chip kali..... terkena gigi bawah dia, terus la tertelan....kesian si J.....supaya dia indak nangis, mummy dia kasih minum air la.....pujuk bukan main....sambil2 pujuk, sambil2 jugak kami ketawa....bukan apa...asal jak jgn nangis....semua la bah kena janji mau kena kasih beli....warghkakakakakka....kalau ingat balik, ketawa juga gua sendiri......begitu la bah kan, kita ni kalau ada anak....



Mula2 mau kena beli eskrim....supaya indak la menangis...sekali, tiada pula eskrim kena jual.....plan kedua.....kasih beli kek...... kena suruh la si J ni pilih kek yang dia suka......



Sudah beli kek......masih juga si J ni minta eskrim....tu mummy dia bilang, kedai tutup...tapi mmg pun, tu kedai perabut sebelah pun tutup sudah.....ni kedai cupcake pun mau tutup sudah...... Kebetulan si J ni demam, jadi mummy mithali tu pun, buka beg, ambil ubat...sukat.....




Ini lagi jadi ketawa kami....balik2 la bah si mummy ni check di kotak sama di penutup ni....


'ahhhh...ngam ka sudah 10ml ni ah...'


adehhhhhhh.... urg yang dia tanya ni pun sebenarnya 2 kali 5 juga.....sama2 bah kami indak nampak.......jadi bila sudah confirmed tu sukatan ngam....barulah kena kasih sama si J.....warghkakakakakkaa..... gua perasan juga, tu pekerja sana cupcake, senyum2 nampak gaya kami dua urg.....mungkin dlm hati drng....


'apa la bah ni auntie dua urg ni.......' warghkakakakakaka



Sampai tutup2 mata bah si J, tunggu mummy dia sukat tu ubat.....adehhh....<--- jgn ko CJ, masa ni kita tahan2 ketawa tu kan....sia pun cubuk2 jgk tu sukatan, tapi lupa bah bawa cermin mata gaban....warghkakakkakaka.....gua ingat ko ckp tu CJ...'nnt klu overdose susah lagi...' ......terus terpecah ketawa sia tu.......


Lepas jak confirmed yg sukatan tu mmg 10ml....trus si J kena kasih minum......siok owhh nampak si J minum tu ubat...selamba jak dia buka mulut......


Indak sampai 5 minit makan ubat....trus la si J kestau sama mummy dia...'lets go home mummy...' warghkakakakakakaka...sambung lagi kami ketawa....balik lagi kena janji.....eskrim la...big toy la....asal jak dia indak bawa pulang....TAPI....tetap jugak la..'I want to go home mummy....'


Tinguk bah, kesian bah J...sampai bertapuk dia di belakang mummy dia....mau minta bawa pulang, mau kena ambil gambar pun indak sudah dia mau......


Jadi oleh kerana kedai kek tu pun sudah mau tutup...kami pun berangkat la pulang.....mana sah kalau indak bergambar kan..... terus la bah minta tlg ambil gambar kami.....Tinguk bah si J....bertapuk bah....
Sib baik la my dear fren tu parking dekat ni kedai, jadi indak la jauh dia mau jalan lagi....gua pun minta la laki gua ambil gua dekat sana juga. Masa tunggu laki gua datang, walaupun si J tu merengek2 sudah mau minta bawa pulang, my dear fren tu masih lagi kasih kawan gua sampai la laki gua datang. Thank you my dear fren.....







Sampai jak gua di rumah, terus gua sms my dear fren tu, tanya2 kalau dia sudah sampai di rumah....Indak lama, terus my dear fren tu balas, memang dia sudah sampai..... terus my fren tu bagitau la, masuk jak si J dalam kereta, terus tertidur....adehhhh....kesian jugak.....


Akibat minum cafe latte......akhirnya gua tidur jam 4.00 pagi!!!!! Tapi walaupun tidur lambat....kepuasan jumpa kawan yang laamaaaa indak jumpa, memang berbaloi......


Jadi, sekarang ni, gua rasa mata gua ni macam ada batu bata....kalau indak tahan sudah ni, macam mau lekat selotep ni di mata, supaya indak tertutup...sila haribulan, sekali gua tertidur sekejap, sekali bangun, sudah pagi hari enam.......adehhhhhhhh........


Kalau ada masa lagi....atau kebetulan gua pg KL nanti, gua akan melawat juga my fren ni....sebab macam indak puas mau bercerita......


Kepada sahabatku CJ, terima kasih sebab meluangkan masa berjumpa dengan gua yer........take care n hugs my fren......




p/s : kepada semua my dearest fren, jangan kecil hati ya, gua indak dapat balas komen...ntah kenapa gua langsung indak dapat komen, jangan kan komen dalam blog sendiri, kadang2 dalam blog kamurang pun indak bulih......... nantilah2 gua cari dulu pakar2 komputer ni. Mungkin adalah gua salah 'tekan' tu kan.


Puan Saiman 'signning off'.....

2 comments:

CathJ said...

waduhhhhhhh.... barang yg aku selalu mau tapuk sudah terpapar di sini.. habis pecah rahsia...

barang= itu peruttttt... ya ampunnn... hihihihi....

aku baca masih terketawa2 my fren... bab paling lucu.. ingat kan my starrng ketawa.. buli2 saya cakap... wahhh... manis nya senyuman...nda pernah nampak kau senyum begini... sekali tiba2 ada mutiara air keluar di mata... hahhahaha... buli lagi kita ketawa... hahahahha...

SJB aka SUELYN J-B. said...

Ketawa juga saya tengok anak buah saya ni hahaha. Lucu juga.