Perhatian!!!

Semua cerita ini adalah hakmilik Puan Saiman dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

Thursday, December 23, 2010

Makan angin atau makan nasi...

Ishhhh...apasal la ni ah....gua betul2 indak tau mau cerita apa.... sebenarnya banyak cerita sama gambar2 yang gua ambil masa di KL minggu lepas. Tapi KEMALASAN ni melanda bertubi-tubi....gua malas mau upload gambar....malas mau cerita......sebab cerita tu itu2 saja......pusing2.....KL jugak.... paling2 yang bikin indak masuk akal tu...punyalah banyak ikan bakar di KK ni, gua pegi juga di Sekinchan Ikan bakar..... indak percaya...nah tinguk gambar di bawah ni....





Sebagai bukti la kunun kan gua ada pegi Ikan Bakar Sekinchan ni...gua ambil terus gambar nama kedai ni...kebetulan gua duduk dalam kedai...mau duduk di luar malas pula, sebab bawa 2 budak riang ria ni.... tapi wrong timing....kebetulan sebelah meja kami ada sekumpulan orang2 muda sedang menonton bola...ntah Malaysia lawan apa tu...gua lupa pulak...tapi kalau indak silap Piala Suzuki ka atau Piala sizuka-doremon tu....warghkakakakkaka...sorila, gua ni mana la tau pasal bola2 ni...laki gua tau la.... masa gua masuk dalam kedai ni, belum lagi start main bola, tapi tengah2 mau makan....nah...mcm mau pecah telinga gua sama anak2 gua...tapi indak apa.....gua pun enjoy jugak dengar urang2 berteriakan ni......

Ok, sambung cerita ke asal.....gua order la sup ayam, nasi lemak, ulam2, hati masak merah kalau indak silap la (gua order 2 set bagi setiap hidangan) <---cewahh...mcm iklan makanan kan, dan yang paling mengancam adalah 3 jenis sambal cicah ikan dia.....air asam, sambal belacan sama sambal kicap.......dan paling penting....

Ikan bakar di bawah ni la....sorilah, sudah gua celok isi ikan ni, barulah gua mau ambil gambar.... gua order 2 jenis ikan...ikan sebelah dan ikan merah....gua ambil ikan sebelah ni, ikan merah tu pulak utk laki gua ngan abang Amir aka pemandu teksi kami. Abang Amir ni sebenarnya cikgu atau spesifiknya lagi adalah seorang ustaz, tapi part time bawa teksi. Tu yang kalau gua anak beranak di KL, panjang jak langkah kami, semua ni pasal abang Amir la ni, gua cakap jak mau pegi mana, dia on jak....tapi yang bikin lucu tu...gua laki bini dari KK bawa dia pegi Sekinchan Ikan Bakar ni, padahal dia tinggal di sana pun indak pernah pegi lagi.....warghkakakakakkaa....*indak apa la bang, lain kali, bawalah orang rumah abang tu ah*.....Oh, jangan tanya mana gambar ikan yang 1 lagi, segan la gua mau ambil gambar ni....orang yang duduk di sebelah meja kami tu, malar tinguk2 gua....errrr ataupun dia tingu gua...maklumlah ARTIS.....warghkakakakaka....Jangankan ikan merah tu, gua ada lagi order 2 mangkuk ikan masak asam pedas....penuh meja.....tapi tu la, gua malu mau ambil gambar.....*CJ, gua tabik la lu my fren, rajin ambil gambar dan apdet blog*..

Lain orang lain selera kan, nanti gua cakap sedap, ada pulak yang cakap indak sedap kan. Gua mau cakap, yang ikan memang 'ngam' sama tekak gua.... kalau indak sedap, indakkan laki gua sama abang Amir tu bertambah nasi....betul ni gua cakap, sampaikan, bila kami balik bilik hotel, laki gua cakap, selama beberapa hari kami di KL, makan di Sekinchan Ikan Bakar ni la betul2 dia kenyang......sampai naik semput...warghkakakakakaa....

Ok, gambar ni diambil pada malam terakhir gua anak beranak di KL. Nampak anak2 gua ni.....gua beli baju ni di Berjaya Times Square...beriya2 dua urang ni minta beli.... gua kasih beli juga, Tapi.....JANGAN TANYA GUA BERAPA HARGA INI BAJU.....sebab kalau kamurang tanya, kepala gua sakit balik....

Gua tanya anak gua, apasal bila gua ambil gambar dia, tu mata mesti tinguk lain2..... tau apa dia jawab...

'cuba mama tinguk di tv tu, tu batman kalau kena ambil gambar, mesti dia tangan dia pegang di pinggang, lepas tu mata dia tinguk lain2...jadi kalau abang tinguk kamera mama, mana real...'

.....nyaris2 lagi gua pingsan dengar jawapan anak gua tu...sib baik jantung gua masih kuat......

Puan Saiman 'signning off'....

4 comments:

AngeL BeaR said...

hahahahaa...mcm best jak ni...erm...ndak sabar suda sa mo pi KL ni....27th sa pi sana...first place...mesti mo pigi tpt Patin Masak Tempoyak sana Kuchai lama....uhuhu...

tpt wajib tu (gara-gara si anu yang membawa la tu..sampai sekarang addicted suda...hahaha)...

ish..cepat la 27th...mo balik pi KL (jadi rumah number 2 suda)!!!!

Puan Saiman said...

adikku Angel,

nah, ada sudah pulak kawan ni tau...pegi KL pegi cari makan pulak kan......tapi mmg bah kan begitu...

aikk....mcm sama ni tau, tu KL sdh jd rmh kedua.... tu laki gua bilang, apa indak, 1 tahun, mau 2,3 kali pegi sana..ni tahun pun 2 kali bah... tahun depan, kaamatan pegi lagi sana...nah.....mcm mau cari rumah sudah di sana ni tau....warghkakakakaka....

enjoy ur cuti2 sis...

take care n hugs...

CathJ said...

hehehhehe.... kalau sudah memang minat, on ja tu upload2 gambar tu geng... hehehhe... tapi caya lah... ada masa dia tu... malas tahap gaban!!! tapi on juga... saya pun heran hahahhahaha...

tapi paling 'real' la bah kunun tu Batman tu.... hehehhehehehe...

SJB aka SUELYN J-B. said...

Betul juga tu, kadang mahu juga ambil gambar kan? tapi macam malu pulak hahaha. Terus terfikir kali tu orang cakap "apa lah tu mahu gambar makanan" hahaha.

Memang ada gaya bah dorang bergambar ni. Mata pun tengok langit hahahaha, cute.