Perhatian!!!

Semua cerita ini adalah hakmilik Puan Saiman dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

Tuesday, November 30, 2010

Semua ni pasal ko la...

Di ofis, gua duduk dekat jendela. Walaupun ada jendela tapi jarang betul2 gua buka 'tabir' jendela. Gua cuma buka bila hujan ataupun kalau gua boring2. Asal jak gua boring, gua suka tinguk2 di luar jendela. Menikmati alam semula jadi la urang cakap.



Jadi, bila gua boring2...gua akan buka 'tabir biru' dan tinguk la pokok2..awan2....gua akan berperasaan la sendiri...kunun2 ada ada urang ketuk jendela bagi gua tiket penerbangan pegi ostrolia ka, pegi new zilen ka....ataupun pegi rom ka.....lepas gua berangan2....gua tutup la balik 'tabir' tu...oh ya, teda urg kasih gua tiket free, tu yang tutup tabir balik tu.



Lebih2 lagi kalau masa mendung atau hujan, gua akan cubuk2 di luar...ya la kan, kalau masa pulang, kebetulan hujan, bulih la bawa pulang payung, tapi kalau gua rasa2 mau pulang dan dibasahi hujan, dan ketika basah disirami hujan, gua bulihlah menari2 macam priti zinta ka, ataupun mcm saripah aliya mandi ujan sama adik dia dalam crita apa tu ah..gua lupa sudah......nasib baik gua masih sedar diri, jadi indak la gua jadi buat begitu...hahahahahhahahhaa.....baru angan2 bah tu kan...



Tapi ada urang tu kan.... betul2 bikin kasih susah urang...adakah patut dia pegi pinjam barang, sudah la pinjam, indak lagi kasih tau tu. Apa bah patut kita panggil urang kurang ajar begini ni. Akibatnya......gua berani putung jari, yang buat keja ni adalah urang...kalau ayam atau kucing atau pun munyit, teda yang pandai2 pinjam barang urang tanpa pengetahuan tuan punya harta..kan...kan...kan....


Nah.... terus ni jendela kena gril. Nah, kalau indak sudah cantik pemandangan gua ni.... tapi indak apa, daripada gua yang susah belakang hari, gua rela jak tu jendela kena gril. Dan, yang paling penting, untuk menyelamatkan gua dari perkara2 yang tidak diingini...ada jugak bah, tingkap kecemasan. Jangan risau kawan2...sudah gua ukur...muat jugak bah, kalau gua mau keluar. Maksud gua kalau gua keluar masa kecemasan la bah....sib baik, kalau indak gua kasih lekat tu tangan kontraktor di gril ni... nah, kalau la tu kontraktor tu tau, mesti dia takut ni sama gua...maklumlah gua ni garang...ehemmm...... ;-D

Jadi, sekian sahaja cerita utk hari ni. Untuk mengelakkan diri dari di 'urat' oleh orang2 ensem..gua tutup la balik 'tabir' ni. Sebab di luar tu adalah beranda.... jadi urang2 bulih la limpas2. Sib baik gua pemalu, kalau indak, gua buka jak la tabir ni.....<--- pssttt...padahal takut kedapatan tengah apdet blog sama fb bah tu kan....muahhahahahaha
p/s : jadi pasal 'ko' ni la semua jendela yang bulih urang masuk kena kasih gril. Kalau la gua tau sepa yang suka 'panjang tangan' ni, gua kasih gril tu tangan di gril terus...baru tau. Bikin susah urang jak bah...


Puan Saiman 'signning off'...

3 comments:

SJB AKA SUE J-B. said...

Biar lah kena gril asal kan selamat.

Ika said...

salam kak..
huhuhu.. aku ingat di mana la kana pasang itu gril..

sepa la ba yang kurang ajar menyebabkan angan2 kita mau jadi saripah aliyah terbantut tu kan?? huhuhu...

ndak apa bah kak.. biar kana pasang gril yang penting selamat..

p/s: klu kita rindu sama aku.. kita pigang2 jak gril tu ah.. sebab gril tu durang si awang yang buat.. ada juga cap jari ku di sana tu.. huhuhu..

p/s/s: bah.. jangan salahkan kami dan keluarga kami pasal gril tu.. huhuhuhuhu....

UmmiRosma said...

hehehehe...geli hati Rosma bila baca entry ni..hahahaha...I baca terus imagine tau...tu lah bagi cerita ni lebih lucu...hahahah

grill pun grill laaah...janji kita tau mana safety exit yea...

Salam ukhuwah...dari jiran sebelah jeee....Brunei..