Perhatian!!!

Semua cerita ini adalah hakmilik Puan Saiman dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

Saturday, March 14, 2009

I'm falling in love with somebody II...

Ya...... memang ada kebenarannya... memang Puan Saiman sekarang ni sedang jatuh cinta... Bukan dengan seorang tapi 4 orang sekaligus. Hahahaha..... nah kau, mata keranjang.... hahahaha....

Tapi 4 orang yang dimaksudkan ini adalah :

1. Tun Mahathir Mohammad
2. Datuk A. Kadir Jasin
3. Datuk Atikah Adom
4. Kamarul Bahrin Harun

Siapa yang tidak kenal dengan Tun Mahathir kan. Puan Saiman begitu mengkagumi misi, visi dan wawasan beliau. Tanpa beliau tiadalah KLCC, tiadalah KLIA dan tiadalah Litar Antarabangsa Sepang. Pandangan beliau begitu 'jauh'. Puan Saiman tidak mau masuk campur pasal 'rumah sukan' yang beliau anggotai, tapi lebih kepada kepintaran beliau untuk membangunkan negara. Kekaguman Puan Saiman terhadap beliau, tidak akan berubah sampai bila-bila.


Pertama kali ternampak beliau ialah ketika beliau diwawancara di Selamat Pagi Malaysia, kalau tidak silap masa tu Datuk Atikah Adom ni masih lagi bersama B*N masa tu. Malah dari sana jugalah Puan Saiman begitu teruja dengan misi dan visi beliau ketika itu. Bayangkan kalau tidak silap, masa itu Puan Saiman berada di bangku sekolah menengah lagi. Walaupun kini beliau tidak lagi bersama B*N namun beliau tidak akan dapat Puan Saiman lupakan sampai bila-bila.

Datuk A. Kadir Jasin memang orang yang hebat.  Siapa yang tidak kenal dengan Datuk A. Kadir Jasin ini. Malah Papa pun ada beli buku yang ditulis oleh beliau. Puan Saiman 'jatuh cinta' disebabkan kata-kata dan lawak beliau yang 'berisi'. Sekiranya beliau ditemuramah atau diwawancara, beliau akan menjawab tanpa menyakitkan hati orang lain. ITU YANG PENTING. Cuma siapa yang makan cili, memang akan terasa pedasnya. Tapi apa yang dikatakan oleh beliau dapat membuatkan Puan Saiman berfikir tentang kebenaran sesuatu perkara itu.

Dan ini pengacara yang Puan Saiman paling 'suka'. Kamal Bahrin Haron. Karisma beliau ketika menanyakan soalan memang tepat (bagi pendapat Puan Saiman la). Kepada siapapun yang diwawancara oleh beliau, memang akan menjawab dengan penuh berhati-hati. Memang nampak beliau tahu ada soalan yang akan beliau ajukan dan memang nampak yang beliau ni ada buat 'study' tentang sesuatu yang hendak dibincangkan. Tapi itulah, yang membuatkan Puan Saiman tidak berpuas hati adalah, kadang-kadang lain yang beliau tanya, orang yang menjawab tu entah apa-apa. Kadang-kadang nampak juga dari air muka Kamal ni yang beliau tidak berpuas hati..... hehehehehe.

Keempat-empat mereka ini memang pintar dengan bidang masing-masing. Bagi Puan Saiman pula, lupakan soal 'rumah sukan' yang mereka ikuti. Itu pilihan masing-masing. Namun misi, visi dan pandangan mereka adalah 'mahal'. Masing-masing ada personaliti tersendiri. Masing-masing ada kekuatan yang tersendiri. Masing-masing ada 'peminat' tersendiri. Mereka ini menjadi ikon. Mereka ini menjadi contoh. 

Tapi, walau siapa pun mereka di atas ini, cinta Puan Saiman tetap kukuh bersama Papa (aiseymen...). Kasih sayang Puan Saiman kepada bapa, mummy, Permata Hati, adik-adik Puan Saiman, anak-anak buah serta kawan-kawan rapat Puan Saiman tidak akan berubah.



Puan Saiman 'sign out'........ 

No comments: