Perhatian!!!

Semua cerita ini adalah hakmilik Puan Saiman dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

Friday, September 7, 2012

Mari!!! Mari!!! Banyak barang untuk dijual....



Nampak gambar di bawah tu..... ini adalah baju2 gua yang dibeli.... ada yangbaru 3, 4 kali pakai dan ada yang dibeli tapi indak pernah di pakai langsung...contohnya yang sebelah warna maroon tu, brand 'Hush Puppies" gua beli sebab cantik.... indak pun pernah pakai.... sama sebelah baju bitu tu ada baru warna biru (jeans sleeves) yg atas dia ada baju garis hitam putih tu jenama Nicole, pun indak pernah pakai..... ada lagi....beberapa yang belum pernah di pakai.... <--- trip2 Paris Hilton bah ni......ini baru 1 almari yang gua kasih keluar, ada 2 lagi almari gua belum check...sebelum ni gua ada bagi2 sudah sama orang2 yang memerlukannya.... untuk kebajikan pun ada.... belum lagi masuk seluar2 kerja laki gua, baju2 keja dia sama seluar baju anak gua...kalau gua kira2, mau jugak 3, 4 bakul....hajat di hati mau la kunun ikut 'garage sale' yang gua ada nampak di fb, sekali mau join, sdh close <--- nah, sepa suruh lambat2 kan.....



Yang jadi kemusykilan gua sekarang ni, mana la gua mau letak baju2 gua ni.... jangan kamurang kasih salah gua, separuh ni baju gua beli, separuh lagi, kalau tu laki pegi outstation, mesti dia kasih beli gua jugak.... jadi bila lal gua mau pakai nie... gua lebih selesa bah pegi ofis pakai baju kurung, dalam seminggu sekali la baru gua pakai blaus sama skirt slack.....


Jadi, sepa2 yangmau buat garage sale ni, sila la jemput gua...gua jual murah2 jak ni....semuanya di bawah 30 ringgit, kecuali baju yang gua indak pernah pakai la, mungkin tinggi sikit dari 30 ringgit la...oh ya, gua ada jugak jubah mau dijual, kalau indak silap, gua ada 6 pasang baju jubah..... 'sigh'.... ni la bah kan, urang bilang, nampak lawa di mata, nafsu sukar dibendung, tapi bila sudah beli, pakai sekali, bagus lagi, ni ada jugak yang indak terpakai.....'sigh'...


Tapi kan, kalau jual online tu laku ka tu ah...tapi kalau jual online ni indak puas hati bah, mau jugak tinguk sendiri, baru puas. Orang yang memilih pun puas hati, orang yang menjual, pun lagi puas. Sebab pakaian yang menyesakkan almari sudah 'hilang' dari pandangan..... dapat $$ lagi....walaupun indak la semahal yang kita beli, tapi sekurang2nya ada juga bikin beli nasi lemak kan....!!!!



Puan Saiman 'signning off'

5 comments:

CathJ said...

Hahaha.. Aku pun pernah terfikir mau buka garagesales online.. Siapa2 pun boleh join utk menjual atau membeli... Nah boleh d kasih masuk semua perabot2 yg kita mau tukar sudah konon... Mcm katil2 baby,.. Yg itu kena self pick lah.. Hihi,.naik ni bercerita mcm butul2 sudah kunun ni.. Haha...

QASEEH HATIKU QASEEH said...

haha...tqvm kak...dtg rmh smlm...n hadiah tu c adik sgt2 suka...ada 2 kereta kontrol lg dia dpt...yg itu pling dia suka...sbb dia blm prna d kc bli yg bgtu...pndai kakak pilih...hihi...

penat masi ni kak...smlm mcm mo fengshan slps jm 12...btl2 surrender owh nie kli...tp hepi la ramai kwn2 famili dtg...jrg2 dpt brsama mcm tu kn...puas hati....tp tu asben buli2 plk ckp...bt lg bh nex yr...ahhhhh....aku blang no more la...cukup la...tiap2 thn bt x miss....kta yg mmsk n mngurus semua tu...mcm mo mrangkak saja d dapur. ...haha

kak...itu baju2 bt prelove sale d fb...or blog....ramai tu bt bgtu....laku bh...nnt aku tulung promot kn...

Puan Saiman said...

CJ,

hahahahahaa....fren, nah, selalunya apa yang diangan-angankan tu, itula yg kena buat nanti tu.....mudah2an....menjadi...

p/s : klu balik KK, jgn lupa BBM ah....

Puan Saiman said...

Qaseeh,

adikku....hahahahhaa...nah, mmg begitu bah budak2 kan, siapa pun bagi, klu sudah suka tu, nah!!! itu la saja yg drng main tu... itupun anak kakak yg tlg cari tu, kakak tny dia mana satu dia suka, dia tunjuk itu, tu yg kakak beli tu.... si adik gembira, aunty di ni pun ikut gembira....

Ya bah, mmg malam tu adik nmpk penat...kakak pula mcm masih lg mau bercerita ni, pakkal bah tu anak 'layu' sdh...klu indak...kakak jak tlg cuci piring ni...hahahahaa....

klu berjualan di fb ni kan dik, takut kakak ada urg indak puas hati bah klu tu baju2 drng beli indak ngam sm drng...silap haribulan abis kakak kena 'sumpah seranah' ni....hahahahhaa....tau la, ada urg ni ok jak, ada pula cerewet ya rabbi....

'sigh'......

QASEEH HATIKU QASEEH said...

hihi...lama sda kami kwn2 opis plan mo bkk rombengan sna tamu2...if compare tu baju2 d rombengan...lawa2 lg baju2 x pkai d rmh ktani kn...