Perhatian!!!

Semua cerita ini adalah hakmilik Puan Saiman dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

Tuesday, February 17, 2009

Geng Pengembaraan : Upin dan Ipin.

Lamanya Puan Saiman ndak masuk sini ni.... bukan main banyak betul sawang, sampai sakit belakang bersihkan.... hehehehe...

Bukan apa, sibuk bah. Lagipun rasanya teda juga mau ceritakan apa-apa. Bukan juga teda cerita tapi malas sebenarnya mau update. Cuma Puan Saiman mau bagitau, sepa-sepa yang belum tengok Geng Pengembaraan-Upin dan Ipin, pegi la tinguk, Sudah 2 kali Puan Saiman pegi tinguk. Mula-mula tinguk minggu lepas, masa tu Papa pegi outstation di KL, dan kali kedua tinguk ialah semalam. Best betul semalam, tinguk ngan durang mummy, bapa, Noi sekeluarga, Bibing ngan Aming, Papa ngan Permata Hati.

Punyalah kami ribut di 1Borneo tu. Puan Saiman beli tiket hari Khamis, masa lunch hour, sepa lagi yang drive kalau bukan Papa, tq Pa. Puan Saiman beli tiket utk 8 keping tiket. Ala bukan lama pun di 1B tu, Papa tunggu di kereta jak pun. Lepas beli tiket, trus turun balik naik kereta. Papa bawa singgah makan di BT Cafe di Sulama tu. Makanan not bad la. Bila sampai di BT Cafe, baru teringat durang Bibing pula. Trus kol Aning minta dia belikan tiket utk Bibing. Jadi dipendekkan cerita, penuh i baris kerusi belakang panggung wayang 1 di 1B oleh kami. Bila start main jak, apalagi budak-budak ni, terdiam. Bestnya bila dengar budak-budak ni ketawa, lebih-lebih lagi Permata Hati, berabis betul dia ketawa, padahal tinguk kali kedua tu.

Sebenarnya ada Puan Saiman mau tuliskan di sini, tapi bila fikir balik, ndak payahlah. Sebab walaupun apa yang ditulis ni hanya berkaitan dengan Puan Saiman tetapi takut ada yang terasa hati pula, jadi selama beberapa ketika berfikir dengan sedalam-dalamnya, lebih baik ndak payahlah.

Puan Saiman sign out.............

No comments: