Perhatian!!!

Semua cerita ini adalah hakmilik Puan Saiman dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

Wednesday, January 21, 2009

Kesian Nana....



Semalam, lebih kurang jam 9.45 malam, mummy called.

Mummy : Sudah tidur ka ?

Puan Saiman : Belum, tengah tinguk Barak Obama. Ngapa Mi?

Mummy : Ndak bah, mau tanya, masih lagi ada daun bunga raya ka ?

Puan Saiman : Ada.

Mummy : Kira mau minta, sebab Nana ada di sini, panas betul kepala dia. Sudah kena bawa pegi klinik, tapi masih lagi panas.

Puan Saiman : Bah, kalau gitu tunggu kejap, nanti aku hantar.

Mummy : Bah, mana Wawan ?

Puan Saiman : Tidur sudah, kalau waktu sekolah gini ni, mimang awal dia tidur. Bah, sekejap lagi kami sampai.

Keluar dari bilik, trus bawa Papa pegi rumah mummy. Siapkan daun bunga raya. Pakai tudung, trus naik kereta. Sampai rumah bapa, Didik di pintu.

Didik : Mana Wawan kak ?

Puan Saiman : TIdur. Mana Nana ?

Didik : Ada di dalam. Tidur.

Ndak sampai 5 minit, Puan Saiman sampai, Nana pun bangun. Jadi, Puan Saiman pun sediakan daun bunga raya sama bunga dia sekali. Selesai ramas bunga raya tu ngan air sikit, terus suruh Didik kasih pangku Nana. Bila Puan Saiman letak jak daun bunga raya tu di kepala, merengek juga dia, tapi kejap jak. Selesai letak di kepala dan dahi dia, trus bungkus kepala dia ngan tuala. Ada kali 10 minit lepas tu, Puan Saiman ngan Papa pun pulang. Harap-harap kepala dia ndak lagi panas la. Gambar di atas adalah gambar yang pernah diambil oleh Puan Saiman. Ada yang sudah pernah di upload dan ada yang belum.

Kesian Nana, Mak Long harap Nana ndak lagi panas badan. Kalau ndak sudah panas badan, nanti Mak Long bawa Nana jalan, ok.


p/s : Nana sekarang bukan macam Nana yang dulu, Nana sekarang sudah pandai berdiri sendiri dan akan belajar jalan. Lepas pandai jalan ni, silap-silap berbubutan* la dia ngan mummy sama daddy dia..... hahahahaha....


*berbubutan - berkejaran

No comments: